Jak dopadl „Sedláček link bait“?

Akce spojené s postavou našeho prezidenta mají poslední dobou virální potenciál. Přeskočím teď tu ostudnou vulgární a vrátím se k předávání státních vyznamenání, kam režisér Sedláček dorazil trošku  mimo nepsaný, ale ctěný dress code. Češi jsou pohotoví v humoru, ale z pohledu linkbuildingu  a získání návštěvnosti  byla zajímavá akce českého výrobce oblečení značky Atex, který rychle vyprodukoval a nabídl sportovních bundu s názvem Sedláček. Pak už stačilo jen popostrčit a co se stalo?

Bundu Sedláček najdete zde. Nevím, kdo se jim stará o marketing, SEO nebo sociální profily, či jestli v tom byl vůbec nějaký záměr, protože firma prodává na pronajatém řešení od Eshop-rychle.cz, které ukazuje, že jsou spíše spořiví nebo nezkušení. Každopádně pár dnů po aféře díky své pohotovosti získali následující:

9 odkazujících domén podle Ahrefs

mezi nimi i docela hodnotné kusy jako Reflex nebo Aktuálně (a jeden teď ode mě:).

Sedláček bunda a odkazující doméíny podle Ahrefs

10 odkazujících domén podle MajesticSEO

Majestic oproti Ahrefs našel odkaz navíc na doméně Objevit.cz.

Zkuste URL Profiler zdarma!

Sedláček bunda - odkazující domény podle MajesticSEO

 

A co sociální sítě?

Protože masa dneska sdílí spíš na sociálních sítích, budou zajímavější čísla zde. Co o tomto produktu a jeho šíření ukáže pohled na SharedCount?

Facebook

7761 lajků, 2069 sdílení a 1268 komentářů.  K nezaplacení.

Twitter

Krásných 187 tweetů.

Google+

Dokonce i ve městě duchů se balíky slámy hnuly a vyplodily 119 plus-jedniček.

Závěr

Čistě z pohledu získání odkazů a zmínek se jedná o velmi slušný úspěch. Několik dnů po vystavení produktu museli mít díky publicitě slušné vlny v Analytics, pokud by je používali. (Eshop-rychle.cz používá Piwik a jiné měřící kódy na webu nejsou). Jestli to dokázali nebo dokáží ještě využít i obchodně, to je otázka. Tenhle případ je rozhodně i zajímavým příkladem pro social média týmy a konzultanty. Samotná stránka určitě ještě bude chvíli doznívat na sociálních sítích a své skóre tak ještě vylepší.

Zdeněk Dvořák
Na webu publikuje od roku 2001. Postupně se dobral až k linkbuildingu. Jinak také DJ, tatínek a slábnoucí rýpal. Sledujte mě i na Google+ nebo Twitteru.

5 x komentováno

  1. Všichni jistě hádáme, že původní záměr byl v duchu typického českého humoru. Udělat si z té absurdity srandu.

    Pokud se pletu a samotná akce byla od začátku marketingovým tahem mít klobouk, tak smekám. To se prostě povedlo.

    Zdeňku, jak píšeš je to dobrá inspirace pro nás ostatní. Využít situace, být první, vtipný a kreativní, pak to je k nezaplacení. :o)

  2. Souhlasím, parádní využití situace od eshopu. Možností se nám denně nabízí několik, ale jen málokdo toho využívá a dokáže na něco přijít.

Komentujte článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *