Akce spojené s postavou našeho prezidenta mají poslední dobou virální potenciál. Přeskočím teď tu ostudnou vulgární a vrátím se k předávání státních vyznamenání, kam režisér Sedláček dorazil trošku  mimo nepsaný, ale ctěný dress code. Češi jsou pohotoví v humoru, ale z pohledu linkbuildingu  a získání návštěvnosti  byla zajímavá akce českého výrobce oblečení značky Atex, který rychle vyprodukoval a nabídl sportovních bundu s názvem Sedláček. Pak už stačilo jen popostrčit a co se stalo?

Bundu Sedláček najdete zde. Nevím, kdo se jim stará o marketing, SEO nebo sociální profily, či jestli v tom byl vůbec nějaký záměr, protože firma prodává na pronajatém řešení od Eshop-rychle.cz, které ukazuje, že jsou spíše spořiví nebo nezkušení. Každopádně pár dnů po aféře díky své pohotovosti získali následující:

9 odkazujících domén podle Ahrefs

mezi nimi i docela hodnotné kusy jako Reflex nebo Aktuálně (a jeden teď ode mě:).

Sedláček bunda a odkazující doméíny podle Ahrefs

10 odkazujících domén podle MajesticSEO

Majestic oproti Ahrefs našel odkaz navíc na doméně Objevit.cz.

Zkuste URL Profiler zdarma!

Sedláček bunda - odkazující domény podle MajesticSEO

 

A co sociální sítě?

Protože masa dneska sdílí spíš na sociálních sítích, budou zajímavější čísla zde. Co o tomto produktu a jeho šíření ukáže pohled na SharedCount?

Facebook

7761 lajků, 2069 sdílení a 1268 komentářů.  K nezaplacení.

Twitter

Krásných 187 tweetů.

Google+

Dokonce i ve městě duchů se balíky slámy hnuly a vyplodily 119 plus-jedniček.

Závěr

Čistě z pohledu získání odkazů a zmínek se jedná o velmi slušný úspěch. Několik dnů po vystavení produktu museli mít díky publicitě slušné vlny v Analytics, pokud by je používali. (Eshop-rychle.cz používá Piwik a jiné měřící kódy na webu nejsou). Jestli to dokázali nebo dokáží ještě využít i obchodně, to je otázka. Tenhle případ je rozhodně i zajímavým příkladem pro social média týmy a konzultanty. Samotná stránka určitě ještě bude chvíli doznívat na sociálních sítích a své skóre tak ještě vylepší.