Jak vypadá black hat linkbuilding v Česku?

Pravidelným monitoringem zmínek o konkurenci občas zachytím zajímavé věci. Chcete vidět, jak vypadá poctivý black hat po česku?

.

Už delší dobu zachytávám odkazové zmínky na stránkách určitých sportovních klubů. Odkazy vedou na web firmy prodávající nábytek. Pomiňme teď vhodnost spojení hokeje a nábytku, větší pecka se ukrývá jinde. Podívejte se sami sem:

  • http://www.lhkjestrabi.cz/clanek.asp?id=3011 (sorry, hyperlink nebude)

Stránka na první pohled vypadá normálně. Poklad se ukrývá ve zdrojovém kódu, kde blok s textem a odkazy obsahuje následující:

<div class=“hiddenstyle=“display:none;„>

Modří už vědí. Takto značený obsah na webu uživatelé neuvidí. Ale robot ano.

tryit-1

Trošku jsem si zapřemýšlel i nad touto třídou: <div class=“tryit„>. „Zkusit to“. Asi firemní kód.

Je to nějaká rarita?

Ani ne.

Další weby, kde takový cloaking frčí:

  • http://www.hokejzr.cz/zapas.asp?id=Neuveritelny-zkrat-v-zaveru-stal-Plameny-dva-body-2232
  • http://www.hcslezan.cz/clanek.asp?id=3907
  • http://www.ihcpisek.cz/zapas.asp?id=Predehravka-u-Vajgaru-dosla-do-viteznych-najezdu-4003

Určitě se tedy nejedná o náhodný izolovaný jev. Weby spojuje stejný vlastník i užité třídy.

A jak říkají vyhledávače tomu, když nabízíte jiný obsah uživateli a jiný robotovi? Cloaking. A jde o zakázanou techniku.

Ví o tom firma, na kterou odkazy vedou? Nevím, ale nevěřil bych tomu.

Takže tak.

Zkuste URL Profiler zdarma!

Update 17.2.2016 9:30: Firma původně zmíněná na konci článku mě kontaktovala s tím, že SEO pro tohoto klienta nedělá.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Zdeněk Dvořák
Na webu publikuje od roku 2001. Postupně se dobral až k linkbuildingu. Jinak také DJ, tatínek a slábnoucí rýpal. Sledujte mě i na Google+ nebo Twitteru.

komentářů 9

  1. Věřil bych tomu, že o daných odkazech moc netuší ani jedna strana, ale mám upřesňující dotaz k tomu provedení. Když nad ten odkaz najedu myší, tak se display:none, změní na display:inline, takže to není uživateli úplně skryto a text uvidí. Je to i tak nepovolená technika?
    Jak by se toto dalo realizovat, aby to bylo „správně“? V případě relevantního webu ta vyskakovací bublina s odkazy není až tak špatný nápad.

    1. Podle mě to má několik rovin:
      1) Google obsahu, který není hned vidět, dává menší váhu a dokonce jej nemusí indexovat
      2) Jaký je účel odkazu, který není vidět?

      1. Dám konkrétní příklad, mám na eshopu rostoucí nábytek a stále se setkávám s tím, že to spousta lidí vůbec nezná. Na diskuzi / web s tématem předškoláci / školáci domluvím umístění něčeho takového a při přejetí myši vyskočí bublina, ve které bude základní přehled toho co nabízím a bude to nasměrované už na konkrétní kategorie. Spíš bych do té bubliny umístil i nějaké hezké obrázky. Než účel čistě odkazu bych to bral spíš jako reklamu, jenže nemůžu si dovolit reklamu, která mě poškodí u Google.

  2. Nějak se mi nechce věřit, že by takový typ zpětných odkazů měl nějakou váhu – ba naopak, neumí už náhodou Google takovou techniku odhalit a penalizovat ji? Přijde mi to podobné jako aplikace „color: white“ na text, akorát vychytanější konstrukce, pravda…

  3. Víte, výhoda takových webů je v tom, že budou-li penalizovány, návštěvníky ani tak neztratí. Je to dáno určitou exkluzivitou webu. Navíc, jak vidno, tak to Googlu ani Seznamu vůbec nevadí. Google patičkám dává jen malou prioritu a Seznamu je to snad úplně jedno.

  4. Všade je samé strašenie zo strany google že aké sú za tieto metódy penalizácie a ako veľmi to môže poškodiť, ale opak je skôr pravdou, pretože ako pozerám v poslednej dobe tak funguje to celkom výborne a nejaký pozitívny efekt to prináša. Až vzhľadom nato že to je už nejaké ,,neetické,, a pod. a napr. ja osobne takéto blackhat metody veľmi odsudzujem niečo iné je tvoriť robotom web 2.0 weby a nejaký automatizovaný linkbuilding na vyššie tiers ale takéto skrývanie odkazov to už EEee.

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *