Pravidelným monitoringem zmínek o konkurenci občas zachytím zajímavé věci. Chcete vidět, jak vypadá poctivý black hat po česku?

Už delší dobu zachytávám odkazové zmínky na stránkách určitých sportovních klubů. Odkazy vedou na web firmy prodávající nábytek. Pomiňme teď vhodnost spojení hokeje a nábytku, větší pecka se ukrývá jinde. Podívejte se sami sem:

  • http://www.lhkjestrabi.cz/clanek.asp?id=3011 (sorry, hyperlink nebude)

Stránka na první pohled vypadá normálně. Poklad se ukrývá ve zdrojovém kódu, kde blok s textem a odkazy obsahuje následující:

<div class=“hiddenstyle=“display:none;„>

Modří už vědí. Takto značený obsah na webu uživatelé neuvidí. Ale robot ano.

tryit-1

Trošku jsem si zapřemýšlel i nad touto třídou: <div class=“tryit„>. „Zkusit to“. Asi firemní kód.

Je to nějaká rarita?

Ani ne.

Další weby, kde takový cloaking frčí:

  • http://www.hokejzr.cz/zapas.asp?id=Neuveritelny-zkrat-v-zaveru-stal-Plameny-dva-body-2232
  • http://www.hcslezan.cz/clanek.asp?id=3907
  • http://www.ihcpisek.cz/zapas.asp?id=Predehravka-u-Vajgaru-dosla-do-viteznych-najezdu-4003

Určitě se tedy nejedná o náhodný izolovaný jev. Weby spojuje stejný vlastník i užité třídy.

A jak říkají vyhledávače tomu, když nabízíte jiný obsah uživateli a jiný robotovi? Cloaking. A jde o zakázanou techniku.

Ví o tom firma, na kterou odkazy vedou? Nevím, ale nevěřil bych tomu.

Takže tak.

Zkuste URL Profiler zdarma!

Update 17.2.2016 9:30: Firma původně zmíněná na konci článku mě kontaktovala s tím, že SEO pro tohoto klienta nedělá.