Jak vypadá black hat linkbuilding v Česku?

Pravidelným monitoringem zmínek o konkurenci občas zachytím zajímavé věci. Chcete vidět, jak vypadá poctivý black hat po česku?

Už delší dobu zachytávám odkazové zmínky na stránkách určitých sportovních klubů. Odkazy vedou na web firmy prodávající nábytek. Pomiňme teď vhodnost spojení hokeje a nábytku, větší pecka se ukrývá jinde. Podívejte se sami sem:

  • http://www.lhkjestrabi.cz/clanek.asp?id=3011 (sorry, hyperlink nebude)

Stránka na první pohled vypadá normálně. Poklad se ukrývá ve zdrojovém kódu, kde blok s textem a odkazy obsahuje následující:

<div class=“hiddenstyle=“display:none;„>

Modří už vědí. Takto značený obsah na webu uživatelé neuvidí. Ale robot ano.

tryit-1

Trošku jsem si zapřemýšlel i nad touto třídou: <div class=“tryit„>. „Zkusit to“. Asi firemní kód.

Je to nějaká rarita?

Ani ne.

Další weby, kde takový cloaking frčí:

  • http://www.hokejzr.cz/zapas.asp?id=Neuveritelny-zkrat-v-zaveru-stal-Plameny-dva-body-2232
  • http://www.hcslezan.cz/clanek.asp?id=3907
  • http://www.ihcpisek.cz/zapas.asp?id=Predehravka-u-Vajgaru-dosla-do-viteznych-najezdu-4003

Určitě se tedy nejedná o náhodný izolovaný jev. Weby spojuje stejný vlastník i užité třídy.

A jak říkají vyhledávače tomu, když nabízíte jiný obsah uživateli a jiný robotovi? Cloaking. A jde o zakázanou techniku.

Ví o tom firma, na kterou odkazy vedou? Nevím, ale nevěřil bych tomu.

Takže tak.

Zkuste URL Profiler zdarma!

Update 17.2.2016 9:30: Firma původně zmíněná na konci článku mě kontaktovala s tím, že SEO pro tohoto klienta nedělá.

Zdeněk Dvořák
Na webu publikuje od roku 2001. Postupně se dobral až k linkbuildingu. Jinak také DJ, tatínek a slábnoucí rýpal. Sledujte mě i na Google+ nebo Twitteru.

9 x komentováno

  1. Věřil bych tomu, že o daných odkazech moc netuší ani jedna strana, ale mám upřesňující dotaz k tomu provedení. Když nad ten odkaz najedu myší, tak se display:none, změní na display:inline, takže to není uživateli úplně skryto a text uvidí. Je to i tak nepovolená technika?
    Jak by se toto dalo realizovat, aby to bylo „správně“? V případě relevantního webu ta vyskakovací bublina s odkazy není až tak špatný nápad.

    1. Podle mě to má několik rovin:
      1) Google obsahu, který není hned vidět, dává menší váhu a dokonce jej nemusí indexovat
      2) Jaký je účel odkazu, který není vidět?

      1. Dám konkrétní příklad, mám na eshopu rostoucí nábytek a stále se setkávám s tím, že to spousta lidí vůbec nezná. Na diskuzi / web s tématem předškoláci / školáci domluvím umístění něčeho takového a při přejetí myši vyskočí bublina, ve které bude základní přehled toho co nabízím a bude to nasměrované už na konkrétní kategorie. Spíš bych do té bubliny umístil i nějaké hezké obrázky. Než účel čistě odkazu bych to bral spíš jako reklamu, jenže nemůžu si dovolit reklamu, která mě poškodí u Google.

  2. Nějak se mi nechce věřit, že by takový typ zpětných odkazů měl nějakou váhu – ba naopak, neumí už náhodou Google takovou techniku odhalit a penalizovat ji? Přijde mi to podobné jako aplikace „color: white“ na text, akorát vychytanější konstrukce, pravda…

  3. Víte, výhoda takových webů je v tom, že budou-li penalizovány, návštěvníky ani tak neztratí. Je to dáno určitou exkluzivitou webu. Navíc, jak vidno, tak to Googlu ani Seznamu vůbec nevadí. Google patičkám dává jen malou prioritu a Seznamu je to snad úplně jedno.

  4. Všade je samé strašenie zo strany google že aké sú za tieto metódy penalizácie a ako veľmi to môže poškodiť, ale opak je skôr pravdou, pretože ako pozerám v poslednej dobe tak funguje to celkom výborne a nejaký pozitívny efekt to prináša. Až vzhľadom nato že to je už nejaké ,,neetické,, a pod. a napr. ja osobne takéto blackhat metody veľmi odsudzujem niečo iné je tvoriť robotom web 2.0 weby a nejaký automatizovaný linkbuilding na vyššie tiers ale takéto skrývanie odkazov to už EEee.

Komentujte článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *