Dnes jsem pro vás připravil tip na čisťounkou taktiku budování odkazů. Bude to odkaz skoro zdarma a objem trhu příležitostí se obecně pohybuje ve stovkách tisíc stránek. Zvědaví?

Aktuálně je trendy „dělat ten obsah“ a leckdy bývá šichta jej vymýšlet.  Na druhé straně jsou zase lidé a firmy, kteří touží po tom, aby je a jejich produkty někdo zmínil. A zmínkami se pochopitelně pyšní, ať už jsou stará škola, nebo se vezou na vlně módnějšího social proof. Jak tohle spojit? Jednoduše.

Už jste někdy viděli na nějakém webu takovouto stránku?

Napsali o nás

Ano, „Napsali o nás„. Předpokládám, že už máte jasno. Google na tuto frázi nachází přes 1,6 milionu výsledků (a 722 tisíc URL s tímto řetězcem), Seznam dokonce přes 4 miliony (a skoro 70 tisíc s takovou URL). Všechny ovšem nebudou vhodné pro vás. Musíte chytře pracovat s vyhledávacími operátory Google, kombinovat tuto frázi a vašimi slovy (profíci mohou vyloučit URL svých konkurentů už na úrovni dotazu) a v závislosti na oboru máte k dispozici různé množství příležitostí pro získání odkazu. Neomezujte se jen na přímou tématickou relevanci (pneumatiky -> auta), ale rozšiřte svůj záběr (pneumatiky -> dopravní aplikace, atp.).

Udělejte si dopředu průzkum, prověřte si, v jaké podobě cílová stránka ukazuje zmínky. Některé zkopírují celý článek a uvedou link, některé dají jen odkaz článek, jiné jej celý vloží na web ve formátu pdf. Podle toho selektujte. Zkuste si také dopředu zjistit kontaktní osobu, dobrým tipem je poskytnout někomu z dané stránky možnost se do článku vyjádřit. Cílovou stránku ale nemusíte dopředu upozorňovat, můžete jim dát avízo až po publikaci. Zvažte, zda se k autorství přiznáte nebo budete vystupovat jako anonym, který našel hezkou zmínku. Podívejte se na Wikipedii, jestli tam má firma nebo produkt, o němž jste psali, vlastní heslo. I tam lze odkaz vložit.

Tip: prověřte si i přítomnost cílové stránky na sociálních sítích, sdílení článku se zmínkou o ní může být hezký bonus.

To, že odkaz získáte, není samozřejmě tutovka, jediné tutovky jsou nákup a ruční vkládání někam:) Pokud to nevyjde napoprvé, neházejte flintu do žita, párkrát se připomeňte mailem (na to je ideální Boomerang na hlídání odpovědí, pokud používáte Gmail, nebo třeba Buzzstream) nebo se nebojte zvednout sluchátko. A pokud to u nějaké webu nevyjde, máte na webu aspoň dobrý článek pro svoji cílovou skupinu a to se taky počítá, ne?

Tip na konec: Ne všichni používají Napsali o nás. Můžete hledat například i slovní spojení My v médiích, na další narazíte časem sami.