Vše o budování zpětných odkazů

Kupclanek.cz – nováček mezi českými pay per post systémy

Na konci října jsem psal o tom, co chybí českým pay per post (PPP) systémům. Netrvalo dlouho a do našeho rybníčku vplula nová rybka s všeříkajícím názvem – Kupclanek.cz. Jaké jsou mé první dojmy?

Kupclanek.cz se nezaměřuje pouze na propojení majitelů webů se zájemci o inzerci, nabízí i prostor pro samotné copywritery a překladatele. Tím se odlišuje od hlavních dvou konkurentů Placla a PostsGenius.

Vzhled

Kupčlánek.cz - logoV průběhu psaní článku se logicky někde nevyhnu srovnávání s dosavadními konkurenty.  Vizuálně je služba decentní až mírně ošklivá, záleží na vkusu. Na co jsem osobně háklivý, jsou fotobankové ksichty rozjásaných lidí. Nevím jak v pražských agenturách, já takové lidí nepotkávám. Jako provozovatel bych si také určitě rozmyslel, jestli chci uživatelům tykat nebo vykat. Majitelům blogů systém v úvodní animaci tyká, u ostatních přechází na zdvořilé vykání, což mi přijde jako rušivý element.

Kupclanek.cz - nováček mezi českými pay per post systémy 1
Jitka, Karel, Emil a Jára v tvrdém nasazení u whiteboardu!

Funkce

Registrace do systému je jednoduchá, oceňuji možnost mít jeden účet a ten přepínat mezi pozicí inzerenta nebo majitele webu, kterého systém nazývá uživatel. V Placle mám účty dva. Přidávání webů ze strany majitelů je udělané dobře, weby lze rozdělit podle kategorií na:

  • blog
  • magazín
  • PR web
  • Ostatní

Samozřejmostí v dnešní době musí být tématické členění, které v systému nechybí. Může být těžké se poprat s podchycením všech kategorií, čemuž se Kupclanek.cz vyhýbá zařazení kategorie ostatní nebo multitématický web. Na výběr je ze dvou jazyků, čeština nebo slovenština. Systém tedy počítá i s našimi východními sousedy. Ve srovnání s Placlou zde vychází Kupclanek.cz jako vítěz, útrpné prohrabávání se nerelevantními nabídkami v Placle zdá každý inzerent.

Z pohledu inzerenta lze filtrovat nabídky přes několik parametrů:

  • GTPR
  • SR
  • Doména
  • Minimální hodnocení
  • Jazyk
  • Kategorie
  • Téma

Najít vyhovující weby by tedy mělo být uživatelsky snadné. K času psaní článku je v systému 73 webů, přičemž 22 je definováno jako blog a 33 jako PR web. V nabídce bohužel nejsou aktivní odkazy, URL si musíte opsat, pokud se chcete na web podívat a vyhodnotit jej podle parametrů, které jsou důležité pro vás. Škoda, že nelze získat důvěryhodná data o návštěvnosti jednotlivých webů, ta ta bych byl moc rád.

U poptávek po copywriterech vidíte požadovanou cenu za 1 NS, hodnotu spolehlivosti (aktuálně všude nula), hodnocení a jazyk, kterým copywriteři a překladatelé vládnou. U překladatelů je nutné nejprve zvolit, o jaké jazyky máze zájem a pak již můžete vybírat.

Finance

Kupclanek.cz si je vědom své pozice na trhu a tomu přizpůsobil i výši minimální dobití kreditu. 200 Kč je nízká laťka, která má jednoznačně přitáhnout k systému všechny, kteří jej budou chtít vyzkoušet. Provozovatel není plátcem DPH, a tak je částka konečná. Pro majitele webů, cpywritery a překladatele, kteří plátci DPH jsou, to znamená, že musejí své nabídkové ceny nejspíše zvýšit o výši DPH, aby si udrželi příjem v požadované výši. Dobíjet lze převodem nebo přes platební bránu GoPay, mailem dostanete proforma i finální fakturu.

Závěr

Momentálně jsou v systému pozastaveny nabídky, majitel systému upravuje podle požadavků prvních uživatelů. V pondělí 14.1.2012, na kdy je slíbené schvalování poptávek, uvidím systému v chodu. První dojmy ale nejsou vůbec špatné, koneckonců provozovatel se měl kde poučit z nedostatků. Pro úspěšné fungování bude ale nutné do systému dostat co nejvíce kvalitních webů. Neznám propagační model, ale moc bych si přál, aby se v takovém systému objevily i weby, které neexistují primárně za účelem monetizace přes SEO směr. Ať už to dopadne jakkoliv, kterýkoliv PPP systém je pouze doplňkem pro kampaně, protože šíře nabídky je vždy omezena a daleko lepších výsledků dosáhnete trpělivým vyhledáváním a oslovováním webů přímou cestou.

P.S. těsně před spuštěním je i další tuzemský pay per post systém, jehož beta testování jsem měl možnost se účastnit. Z hlediska funkcí vypadá rovněž povedeně, takže se máme rozhodně na co těšit.

 

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

8 x komentováno

  • No, jsem zvědavý jak se vypořádá s tím, co jsme sám na Placle kritizoval. Jako zkušený blogger a influencer jsem nastavil ceny tak, aby to nebyla almužna, Uvidíme, až se nabídky otevřou:-)

  • Právě jsem také dopsal článek o nových cz PPP systémech 🙂
    Do článku jsem již zahrnul i ten druhý, a osobně jsem zvědavý hlavně na to, který lépe odstartuje (a tím dost možná i vyřadí toho druhého ze hry…)

  • Systém může být vymazlenej jak chce ale pokud se tam budou registrovat jen weby dělané kvůli ppp tak je to k ničemu.

  • U těchto systémů vždy ukáže čas, jestli se autorovi podaří ho udržet a přilákat kvalitní weby. To je první a zásadní bod. Všechny ostatní, jako výplata, cena, možnosti, přehlednost jsou podružné. Držím palce.

  • Jsem rád, že roste konkurence. Protože PG je hrozný, na Placlu autor z vysoka kašle a není ochotný ji zlepšovat. Tak konečně snad vznikne něco opravdu použitelného

  • Na zkoušku jsem si zaregistroval dva weby do systému, ale zatím jsem nezaregistroval žádnou poptávku. Nejsem si jist, zda poptávku zadává zákazník plošně, nebo ji uvidím až osloví přímo můj web? Ale systém je v každém případě přehlednější než Placla. Ještě čekám na spuštění paypost, ale ten je pořád v testovacím módu.

Vše o budování zpětných odkazů