Vše o budování zpětných odkazů

Michal Kubíček: 50 způsobů, jak získat zpětný odkaz: recenze

Dnes oficiálně vyšla elektronická kniha Michala Kubíčka s názvem 50 způsobů, jak získat zpětný odkaz. Jak je z názvu patrné, jedná se o kolekci tipů, které jsou se budou hodit všem, kteří se v dnešní době zajímají o budování zpětných odkazů. A protože provozuji blog o linkbuildingu, nemůže tu chybět recenze.

Kde a jak koupit

Kniha je k dispozici ve formátu pdf za cenu 199,- korun. Předplatitelé měli k dispozici slevu 50%, kdo nestihl, nemusí smutnit, k dalším, byť již menším slevám, se dá dostat i nyní. K zakoupení je přes Michalův další projekt na prodej elektronických knih. V knize mimochodem najdete i kupon na slevu 10% pro další díla publikovaná přes dříve zmíněný web. Tedy marketing , jak se patří. Nezapomnělo se ani na social DRM, každá strana knihy v sobě nese informaci o tom, kdo ji koupil.

50 způsobů, jak na zpětné odkazy

Provedení knihy

Nejprve něco k formě. Grafiky v knize moc nenajdete. Úvodní strana nějakou obsahuje, dále v knize najdete jeden nákres rukou, nějaké screenshoty a pak také reklamy, jimž patří několik stránek různě rozložených do obsahu knihy. Reklamy mi rušivé nepřijdou a plně chápu Michalovo úsilí za svoji práci dostat odměnu. Musím se pozastavit nad reklamou Placla, Michal o ní sám píše, což mohl provozovatel Placly očekávat a ušetřit si tak pár tisícikorun.

Obsah

Ale dost věcí okolo, podstatný je obsah rozložený na 90 stranách. Ten bych rozdělil na dvě části.

V úvodní části najdete jakési FAQ, kde Michal na základě svých znalostí a zkušeností z praxe odpovídá na sadu nejběžnějších otázek, s nimiž se v problematice budování zpětných odkazů můžete setkat. Dozvíte se, podle jakých parametrů hodnotit weby a odkazy,  jaký tvar je u odkazů možný nebo co je to odkazový profil.

Od strany 22 pak začínají samotné tipy, jak získávat zpětné odkazy. Ke každému z uváděných padesáti způsobů najdete více či méně obsáhlý popis a vedle titulku pak ještě počet hvězdiček podle toho, jak Michal jednotlivé  metody oceňuje. Některé postupy budou známé i naprostým laiků, jiné budou inspirací i pro ty, kteří o off-page SEO již něco vědí. Užitečné budou i tipy, podle jakých signálů můžete odhadnout ideální postup, jak jednat například s majiteli webů. Celá kniha je pak zakončena sympatickými offline nápady.

Z obsahu musím vyzdvihnout i etické apely, co se týče spamování. V rámci pokusu mám na několika svých webech povolené do follow komentáře a sleduji aktivitu jednotlivých IP adres, stejně jako to zmiňuje v knize i Michal na případu online poradny. I komentování a užívání diskusních fór jde dělat s vkusem a tak, aby člověk příspěl i obsahově, nikoliv jen odkazem.

Můj názor

Kniha pěkně zachycuje současné metody linkbuildingu. Investice není vysoká a na slevy po roce od vydání nečekejte, protože za rok nejspíše bude v linkbuildingu hodně věcí jinak. Určitě se dá vymyslet i více postupů, jak získat zpětný odkaz. Například hledání vlastního brandu, následné oslovení těch webů, které o brandu píší a neuvedly odkaz, jsem v knize nenašel. Knihu ale musím doporučit všem, kteří mají nějaký web a mají s ním vážné plány, ať už obchodní, nebo jen osobní. Protože bez zpětných odkazů o vás uživatelé internetu vůbec nemusejí vědět a navíc lze tento způsob propagace do jisté míry provádět svépomocí, tedy jen investováním vlastního času.

Disclaimer: Knihu jsem si před časem předobjednal, ale Michal mi ji nabídl k recenzi zdarma. Nepadly žádné požadavky na vyznění recenze.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

15 x komentováno

  • Četl jsem tvojí recenzi i Dragovu na 404m.com a myslím, že jste mě přesvědčil ke koupi. Akorát s názorem na reklamu v knize se moc neshodnete 🙂

  • Knížku jsem právě dočetl a je fajn 🙂 Nicméně píšu především proto, že mě zarazil drobný fail nad komentáři. Vidím okno s textem: Na tuto stránku jste přišli z Google. Pokud vám přišel obsah užitečný, možná byste chtěli sledovat RSS kanál Linki, aby vám neunikly další zajímavé články. Přitom jsem přišel z Google Readeru, tedy RSS čtečky…

    • Diky za upozorneni, podivam se na to, ale nejspis to bude v nastaveni pluginu, ktery sleduje domenu a podle ni priradi vhodnou zpravu.

  • Já myslím, že reklamy jsou v pořádku. Proč by tam nemohly být, když díky nim stojí knížka méně, což ocení ti, kteří si jí koupili?

  • Knihu jsem včera dočetl, a něco málo se i dověděl. Ale přiznám se, čekal jsem trochu víc. Neuškodilo by to pojmout min obecně a vic k těm tipům přidat i třeba detailnější postupy nebo příklady. U některejch z těch 50 tipů by se to i hodilo. No ale co by člověk zase chtěl za 199kč že:)

  • Začínám uvažovat o koupi. S reklamami souhlasím, pokud se hodí do celkového konceptu knihy.

  • No nevím, dojem z knihy mám poněkud rozpačitý, působí na mne jako souhrn všeho o čem se diskutuje na fórech. Možná mne trochu namlsaly pochvalné komentáře, ale osobně mě zklamala.

  • Zajímalo by mě, kolik kusů Michal už prodal. Nevěřím, že za tuto směšnou cenu se mu práce vyplatila. V každém případě mně kniha rozšířila obzory a mohu jen doporučit.

  • Knížka byla fajn. Určitě nebyla k ničemu jak si někteří myslí. Sice bych se taky přikláněl k více detailnější popis, ale zase na druhou stranu investice odpovídala obsahu.

  • Souhlasí s Tomem a Radkem. Kniha je dobrým souhrnem taktik jak na linkbuilding. Bohužel někdy jsou rady až příliš obecné, ale některé jsou velmi nápadité a kniha splňuje svůj účel.

    Občas mám pocit, že konkrétní příklady využití těchto technik jsou obtížně dohledatelné. Chápu, že se hned každý nepodělí o svoje praktiky. Na jednu stranu je pak ale úsměvné, číst tu tunu článků, jak chybí dobří linkbuildeři v českých kotlinách. Na druhou stranu pár praktických rad, jak na backlink zdarma je tady na linki.cz

  • V posledním půl roku jsem se začal zabývat problematikou SEO firemních stránek a s tím také linkbuildingem. Pořídil jsem nějakou tu tištěnou knihu, přečetl mraky článků vč. blogů na tuto problematiku. Je nutné říci, že dost často se stálé opakuje obecné mlácení slámy bez konkrétních příkladů použití. Doufám, že v této knize, vzhledem k osobě autora nebudu zklamán.

  • Knihu jsem přečetl a čekal jsem od ní více, je pravda, že už to není žádná novinka, ale mnohem více tipů a vychytávek najdete jinde.

Vše o budování zpětných odkazů