Vše o budování zpětných odkazů

Nové VIP funkce u Linkmonitoru

Linkmonitor oznámil spuštění již dříve plánovaných funkcí, které jsou dostupné po zřízení VIP účtu. Ten bude sloužit jako business model, protože je placený měsíční částkou 100,-Kč, případně 1 000,- Kč/rok. Co s VIP účtem umožní Linkmonitor navíc oproti starším funkcím?

S čím lze obchodovat?

VIP účet umožňuje přístup k poptávkovému a nabídkovému tržišti, kde lze obchodovat s následujícími “komoditami”:

  • bannerová reklama
  • zpětné odkazy
  • PR články

Stejné položky můžete nabídnout i pro výměnu. Zde bych provozovateli doporučil zbavit se smutně zavedeného termínu PR články a zůstat pouze u článků. Třeba se tak povede článkový marketing povznést na trošku rozumnější úroveň.

Volby parametrů poptávky v Linkmonitoru
Volby parametrů poptávky v Linkmonitoru

Ke každé z poptávek můžete doplnit ještě požadovaný rozsah GTPR a sRanku a ještě doplňující poznámku, což s povděkem kvituji. Možná bych jako parametr doplnil i návštěvnost stránek či umístění reklamního prvku. Pokud vám někdo zašle nabídku, systém vás upozorní mailem, konkrétní nabídky pak vidíte v sekci Moje poptávky s kontaktním mailem nabízejícího a soupisem nabízených webů.

Mimo vlastní poptávky můžete samozřejmě sledovat i poptávky ostatních a nabídnout jim vlastní služby.

Výhody, rizika

Mezi uživatele Linkomitoru již patří tuzemské špičky jako Acomware nebo Slevomat. Rozšíření možností pro trh s internetovou reklamou je dobrá zpráva, jsem ale velmi zvědavý, jestli v systému budou i kvalitní weby, nebo se objeví pouze balast, který dominuje například v Placla.cz. Pokud chcete Linkmonitor používat, určitě je dobré pamatovat na to, že většina systémů s podobným zaměřením dříve nebo později přitáhla pozornost vyhledávačů. Byť z Linkmonitoru není jako výstup žádný jednoduše sledovatelný kód nebo modul, zapojené weby se najít dají, stačí si založit účet, poptávat a sbírat výsledky. Už proto bych i provozovateli Linkmonitoru doporučit obratnější práci s termíny jako jsou “zpětné odkazy” nebo “PR články”.

Tip: sledujte i přípravky českého projektu zaměřeného na guest blogging. O něm budu referovat samostatně, protože k němu budu mít v rámci beta testingu přístup.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

6 x komentováno

  • Díky za bleskový feedback. Myslím že oproti fórům a jiným projektům má linkmonitor v oblasti ochrany webů proti zdiskreditování webů mnohem vyšší zabezpečení už jen díky koncepci (VIP členství, neveřejné poptávky a nabídky apod).

    Rozhodně chceme jít směrem kvality, už nyní máme v systému velice kvalitní reklamu za vyšší cenu a cílit budeme hlavně na tyto majitele webů.

  • “Nekupuj zpětné odkazy, nekupuj zpětné odkazy, nekupuj zpětné odkazy – jinak budeš penalizován.”

    Nechápu, proč má někdo stále potřeba kupovat zpětné odkazy a vystavovat se tak riziku penalizace.

    Navíc metriku typu PR nebo SR se sice snadno zjišťují, ale v praxi byly použitelné tak před osmi lety. Navíc, to má být GTPR onoho článku, nebo hlavní stránky webu? Vždyť je to nesmysl. Zpočátku nebude mít článek žádný rank.

    • Dobrý den díky za reakci, nicméně nástroj vznikl na popud poptávky, tuto poptávku naplňují jak drobní inzerenti tak velké seo agentury, které stálě a pořád nakupují tématické zpětné odkazy ve velkém.

      Já to docela chápu, pořád to má význam a efekt, proto to lidi dělají! Pokud se nákup dělá chytrě, ne hromadně a přes script ale kvalitně intextově je SEO efekt velký.

      GTPR u nákupu článků má samozřejmě menší významovou hodnotu a inzerenti se s ní nemusí zabývat.

  • Zdravím Roberte, jsou lidi, co pořád chtějí rychle nahoru, o rizicích buď vědí, nebo ne, pak se mohou divit. Rozsah metrik je určitě pro hlavní stránku, nenapadá mě jiný údaj, který takový systém může nabízet.

    Lépe by ale určitě odpověděl Franta Szabó aka frances coby provozovatel, já publikuji svoje dojmy.

  • Ad placené odkazy – nevěřím tomu, že u opravdu konkurenčních oborů (řekněme bankovní sektor) je možné bez nákupu se v rozumné době (řekněme 6 měsíců) dostat do top 10. Nákup odkazů, pokud se dělá rozumně, je téměř neodhalitelný.
    Jinak Linkmonitor mě hezky naštval, aniž jsme o to žádal automaticky mne převedl na VIP program bez možnosti to v administraci změnit nebo zrušit účet. Napsal jsem jim tedy e-mail a jsem zvědavý co bude následovat.

    • Zdravím ano souhlasím s vámi.
      Doufám že jsme spolu tento problém zdárně vyřešili pomocí mailu. Bohužel aktuálně v administraci nemáme možnost měnit typ účtu či jej rušit ale na požádání tyto funkce docela pružně vykonávat z pohledu administrátora.

Vše o budování zpětných odkazů