Vše o budování zpětných odkazů

Pojmy

Možná jste na těchto stránkách narazili na termín, který vám nebude jasný. Zde je místo, kde se takové výrazy pokusím vysvětlit.

SERP

Je zkratka, která pochází z anglického slovního spojení Search engine results page. Jedná se o stránku s výsledky, které zobrazí internetový vyhledávač. Naším společným zájmem je umístit vaše prezentace co nejvýše v SERP.

Nofollow

Přesně rel=”nofollow”, je značka v kódu, která vyhledávač upozorňuje, že takto značený odkaz nemá vůbec sledovat. Přesto se vedou spory, zda-li je tato doktrína tak, jak ji na svém webu uvádí i Google (viz. Informace o atributu rel=”nofollow”), platná ve všech případech. Značkou nofollow jsou standarně opatřovány například komentáře v publikačním systému WordPress. Nofollow je tedy přirozenou součástí webového ekosystému a v přirozeně vypadajím odkazovém profilu má své místo.

Panda Update

Název pro úpravu vyhledávacího algoritmu Google, který nasadil na počátku roku (v US) a v srpnu v ČR. Cílem je poskytovat uživateli ve výsledcích vyhledávání co nejkvalitnější obsah a snížit hodnocení obsahovým farmám  a webům, které podle Google neposkytují kvalitní obsah. O Pandě jsem psal v následujících článcích: Google Farmer/Panda Update – smrt pro PR farmy? a Panda dorazila na český Google.

Vše o budování zpětných odkazů