Tipy, kde snadno brát inspiraci při hledání odkazových příležitostí – část 2: real-time monitoring

Nedávno jsem ukázal, jak snadno brát inspiraci z odkazových profilů cizích webů. Teď se podíváme na další můj oblíbený postup. Tím je real-time monitoring konkurentů a oborových leaderů.

.

Příprava ingrediencí

K tomu budete potřebovat nástroje na sledování zmínek. K dispozici jsou Mention, Talkwalker nebo umírající Google Alerts. Dále musíte znát názvy své konkurence, adresy jejich webů a pokud u ni pracují známější osoby, pak i ty.

mention

Začínáme kuchtit

V nástroji, který vám vyhovuje – u mě je to Mention – si nastavíte jednotlivé alerty. Díky povedené případovce z Martina Šimka na Marketing Festivalu je celý postup ke stažení v tomto pdf.

U konkurence a špiček v oboru nebo nice můžete používat dva postupy. Lze využít předdefinovaný monitoring konkurence, jak jej vidí Mention. Pro každého nastavíte jeho základní údaje, tedy stránku na Facebooku, účet na Twitteru a adresu webu. Cesta je to funkční, dává přehledné výsledky, ale je poněkud pracná.

Nastavení monitoringu konkurence

Druhý způsob mám raději.  Nastavíte si nastavíte alert sami mimo cestu vyšlapanou nástroje. V úvodním nastavení vynecháte část s Facebookem, Twitterem a adresou webu. Zvolíte si jedno klíčové slovo a pokračujete s nastavením dál. Zde pozor na existující omezení na počet slov nebo frází v jednom alertu na pět. Proto musíte konkurenty slučovat do skupinek po pěti. Moje doporučení je mít samostatně názvy a URL.

Alert spustíte s jedním slovem a následně k němu přidáte další slova do celkového počtu pěti kusů. Tohle opakujete, dokud nemáte pokryté všechny možné verze zmínek, které vás napadnou.

Výstup si můžete posílat do mailu nebo přes RSS kam se vám zamane.  Mně vše chodí mi do Gmailu, kde je automaticky třídí chytře nastavené filtry a štítky.

Výstupům se věnuji denně. Přijde mi to akčnější. Pokud bych je předával dál, nebo se zpracovávaly později a hromadně, pak je lepší RSS a automatizace od Martina Šimka.

Minimáně se začátku počítejte s velkým laděním filtrům pro vyřazování stránek, které vás nezajímají. Tady si můžete hodně času ušetřit tím, že se zamyslíte, které typy webů pro vás zajímavé nejsou. Třeba různé bazary nebo inzerce se hodí vyřadit rovnou ve fázi nastavování alertu.

Hodujeme

A co z toho budete mít?

Zkuste URL Profiler zdarma!

Super přehled o své konkurenci. Každý den, pěkně zatepla.  Kde a jak tlačí. Můžu si hned vybrat, jestli je to zajímavé i pro mě. Můžu nechat část kreativy na nich. Když je to dobré, neutečou mi. Když vše dobře vyladíte, získáte stroj, který funguje takřka sám. Společně s taktikou reklamací odkazů je to další důvod, proč investovat do nástrojů na sledování zmínek.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Zdeněk Dvořák
Na webu publikuje od roku 2001. Postupně se dobral až k linkbuildingu. Jinak také DJ, tatínek a slábnoucí rýpal. Sledujte mě i na Google+ nebo Twitteru.

komentáře 2

  1. Ahoj Zdeňku,
    díky za článek. Máš zkušenost s dalšími nástroji mimo uvedených? Zkoušels třeba Socialinsider? Kde se podle tebe nejvíc vyplatí případná placená varianta?

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *