Automatizace je obří trend, kterému byste se neměli vyhnout. Pokud se věnujete SEO, ať už on-page nebo off-page, sociálním sítím či content marketingu, rád bych vám pravě teď ukázal, jak u různých činností, které musíte dělat, ušetřit obrovské množství času. Mluvím řádově o hodinách práce při on-page či obsahových auditech, průzkumu odkazových profilů nebo scrapování cizích stránek. Zvědaví?

On-page SEO a audity

Jednou z prvních fází typického auditu je puštění Xenu nebo Screaming Frogu na cílový web. Tohle je klasika, které se nevyhnete a je velmi přínosná. Výsledkem je spousta spíše techničtěji laděných informací.  Co kdybyste ale ke každé adrese, kterou vám robot najde, uměli automaticky připojit:

  • stav indexace v Google (ano/ne)
  • výsledek Page Speed testu Google (hodnoty a odkaz na stránku s výsledky)
  • data z Google Analytics za zvolené období
  • počty sdílení na sociální sítě pro každou URL
  • data o odkazech pro každou URL z Ahrefs nebo Majestic či Mozscape

A exportovaný soubor ze Screaming Frogu ani nemusíte předem upravovat. Zní to skvěle, že? Já se popravdě třepu štěstím od doby, co jsem tohle řešení objevil:)

Link prospecting

Máte k dispozici seznam různých domén, které by vás mohly zajímat. Jak se seřadit podle měřítek, které vám vyhovují? Strojově můžete získat samé libovky, co třeba:

  • sociální účty spojené s doménou
  • data z Alexy
  • odkazová data z Ahrefs, Majestic nebo Mozscape
  • who is informace
  • stav indexace v Google
  • e-mailové adresy z těchto domén

A podobně můžete postupovat u auditu odkazových profilů.

Obsahový audit

S nástrojem, o kterém mluvím, můžete vzít vše, co jste získali z on-page auditu a strojově k tomu přidat další data, jako třeba:

  • kontrolu duplicit
  • screenshot pro každou URL v různém rozlišení
  • kontrolu obsahu přes Copyscape

A navíc si můžete přidat už v úvodu zmíněné scrapování cizího obsahu.

Kdo by tohle nechtěl? A co třeba od 20 EUR měsíčně?

Objevte nástroj, který hned změnít vaše pracovní postupy. Nechte ho automaticky chroustat data a udělejte víc práce. Kupte si URL Profiler.

Pokud byste váhali, dám vám příklad. Dnes jsem dostal data z jedné analýzy klíčových slov, kde již byly napojené URL. Na pár kliknutí jsem k nim připojil data z Majesticu, Ahrefs, sdílení z FB, Twitteru,  Pinterestu a výstupy z Page Speed Insights. Kolik času by to zabralo ručně? Celé to trvalo – 6 minut.

Chci hned koupit URL profiler

 

K některým datům budete potřebovat placené služby, například u Ahrefs. U velké části nástrojů můžete využít s různými omezeními API zdarma, k datům z Analytics se dostanete bez omezení. URL Profiler pomůže všem, kteří si neumí psát nástroje nebo skripty. Autoři jej aktivně vyvíjejí a mimo to dávají k dispozici zajímavé nástroje zdarma, jako třeba Google SERP Scraper.