Ušetřete hodiny práce v on-page SEO, content marketingu nebo link buildingu!

Automatizace je obří trend, kterému byste se neměli vyhnout. Pokud se věnujete SEO, ať už on-page nebo off-page, sociálním sítím či content marketingu, rád bych vám pravě teď ukázal, jak u různých činností, které musíte dělat, ušetřit obrovské množství času. Mluvím řádově o hodinách práce při on-page či obsahových auditech, průzkumu odkazových profilů nebo scrapování cizích stránek. Zvědaví?

.

On-page SEO a audity

Jednou z prvních fází typického auditu je puštění Xenu nebo Screaming Frogu na cílový web. Tohle je klasika, které se nevyhnete a je velmi přínosná. Výsledkem je spousta spíše techničtěji laděných informací.  Co kdybyste ale ke každé adrese, kterou vám robot najde, uměli automaticky připojit:

  • stav indexace v Google (ano/ne)
  • výsledek Page Speed testu Google (hodnoty a odkaz na stránku s výsledky)
  • data z Google Analytics za zvolené období
  • počty sdílení na sociální sítě pro každou URL
  • data o odkazech pro každou URL z Ahrefs nebo Majestic či Mozscape

A exportovaný soubor ze Screaming Frogu ani nemusíte předem upravovat. Zní to skvěle, že? Já se popravdě třepu štěstím od doby, co jsem tohle řešení objevil:)

Link prospecting

Máte k dispozici seznam různých domén, které by vás mohly zajímat. Jak se seřadit podle měřítek, které vám vyhovují? Strojově můžete získat samé libovky, co třeba:

  • sociální účty spojené s doménou
  • data z Alexy
  • odkazová data z Ahrefs, Majestic nebo Mozscape
  • who is informace
  • stav indexace v Google
  • e-mailové adresy z těchto domén

A podobně můžete postupovat u auditu odkazových profilů.

Obsahový audit

S nástrojem, o kterém mluvím, můžete vzít vše, co jste získali z on-page auditu a strojově k tomu přidat další data, jako třeba:

  • kontrolu duplicit
  • screenshot pro každou URL v různém rozlišení
  • kontrolu obsahu přes Copyscape

A navíc si můžete přidat už v úvodu zmíněné scrapování cizího obsahu.

Kdo by tohle nechtěl? A co třeba od 20 EUR měsíčně?

Objevte nástroj, který hned změnít vaše pracovní postupy. Nechte ho automaticky chroustat data a udělejte víc práce. Kupte si URL Profiler.

Pokud byste váhali, dám vám příklad. Dnes jsem dostal data z jedné analýzy klíčových slov, kde již byly napojené URL. Na pár kliknutí jsem k nim připojil data z Majesticu, Ahrefs, sdílení z FB, Twitteru,  Pinterestu a výstupy z Page Speed Insights. Kolik času by to zabralo ručně? Celé to trvalo – 6 minut.

Chci hned koupit URL profiler

 

Zkuste URL Profiler zdarma!

K některým datům budete potřebovat placené služby, například u Ahrefs. U velké části nástrojů můžete využít s různými omezeními API zdarma, k datům z Analytics se dostanete bez omezení. URL Profiler pomůže všem, kteří si neumí psát nástroje nebo skripty. Autoři jej aktivně vyvíjejí a mimo to dávají k dispozici zajímavé nástroje zdarma, jako třeba Google SERP Scraper.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Zdeněk Dvořák
Na webu publikuje od roku 2001. Postupně se dobral až k linkbuildingu. Jinak také DJ, tatínek a slábnoucí rýpal. Sledujte mě i na Google+ nebo Twitteru.

komentářů 14

  1. Zdravím,

    článek čtivý, úderný na komoru.

    Co se týká získávání dat (jako třeba GA/UA), souhlasíte, že je třeba souhlas od klienta (údaje 3. straně)?

    Díky.

    KH

    1. Díky, Karle. Ten nástroj máte v počítači a přístup do GA dáváte přes svůj účet. Takže třetí strana k datům přístup nemá. Pro formu s tím klienta seznámit můžete, ale riziko v tom nevidím.

  2. Díky za tip. Taky zkouším, jen mi pořád nešlape to propojení z UA. Povolil jsem přístup, mohu nastavit projekt, období, ale v reportu mám samé nuly… Ostatní mi funguje velmi dobře a líbí se mi to.

    1. Ahoj Adame, aktuálně je jen u nás nějaký bug se stahováním dat. S autory jsem ve spojení a řeší to. Dal jsem jim přístup k mému účtu a data k nim tečou, takže je to nějaká lokální záhada a snad to brzy bude vyřešeno.

      1. Díky za odpověď Zdeňku. Ok budu vyčkávat. Zatím mám na 14 dnů trial. Když to odladí, určitě to beru, protože to skutečně ušetří hodně času.

  3. Pri čítaní článku som si hneď spomenul na knihu štvorhodinový pracovný týždeň aa je pravda, že čo sa dá to treba automatizovať, ved čas je drahá záležitosť a kým by ste ručne hľadali jednotlivé údaje tak miesto toho môžete robiť kopu inej práce, alebo relaxovať atď .

  4. Ahoj, díky za užitečné nástroje nebo minimálně jejich připomenutí… Jen se musím smát, nedávno jsem četl článek o barvě tlačítek „koupit“ nebo „do košíku“
    Vaše obří zelené tlačítko mi to připomnělo 😀

Leave a Comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *