Vše o budování zpětných odkazů

WordPress in-site linkbuilding: BlogMechanics KeywordLink

Kvalitní  odkazová architektura je základem každého webu a jejímu návrhu musíte věnovat dostatek času. Pomáhá totiž jak návštěvníkům, tak i robotům vyhledávačů najít správný obsah tou nejkratší cestou. V průběhu existence webu se však může objevit potřeba odkazovat z jednotlivých článků na vždy stejné konkrétní stránky. Ve WordPressu toho lze komfortně docílit použitím pluginu BlogMechanics KeywordLink, jehož nastavení kryje většinu myslitelných požadavků.

Použití pluginu

Pokud potenciál pro podobný plugin nevidíte, nabízím pár  příkladů:

  • affiliate linky na vybraná klíčová slova
  • odkazování na kontaktní stránku
  • odkazování na profil autorů
  • odkazy na výpis kategorií

Po přečtení krátkého seznamu si  nejspíš další použití  domyslíte sami. Touto cestou lze návštěvníka bezpracně dovést tam, kam chcete  a současně posilovat cílovou podstránku webu.

Nastavení pluginu BM Keywordlink pro CMS WordPress
Jednoduché nastavení BM Keywordlink pluginu pro WordPress

Instalace a nastavení

Instalace pluginů WordPressu je již dávno triviální záležitostí, nejinak je tomu i v případě  stařičkého BM Keywordlinku. Po instalaci balíčku stačí  plugin aktivovat a podívat se do nastavení, které nabízí následující možnosti:

  • opatřit odkaz atribute nofollow
  • přidat odkaz pouze na první nalezený výskyt vybraného KW
  • možnost navolit otevření v novém okně
  • ignorovat velká nebo malá písmena
  • označit affiliate odkazy
  • filtrovat v komentářích

Tento plugin používám na všech svým webech poháněných WordPressem. Pokud byste chtěli vědět, jak toto  vyřešit v Joomle, přečtete si tento článek o Keyword  Link pluginu pro tento publikační  systém.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

3 x komentováno

  • Mám dotaz. Odkazy se stejným anchor textem jsou špatné. Berou to tak vyhledávače i u interních odkazů? Pokud ano, dá se tomu předejít pomocí nofollow?

    • Nejsou spatne, to je nevhodna formulace, spatne jsou pouze v urcitem objemu. Nofollow muzes pouzit, tim das najevo, ze je odkaz mimo kontrolu anebo je reklamni. Ja bych se tim ale netrapil, mnozstvi externich odkazu by stejne u zdraveho webu melo prevazit tu interni mnozinu.

Vše o budování zpětných odkazů