Vše o budování zpětných odkazů

Zkuste guest blogging s Copywriting.cz

Autoři před pár dny spuštěného webu Copywriting.cz na moje přání obratem doplnili do služby určené na prodej a nákup textového obsahu také možnost guest bloggingu v podobě, jakou si představuji já. Vidím v tom skvělou příležitost pro nejen pro ty, kteří by chtěli dostat svůj obsah na kvalitní weby.

Copywriting.cz logoCopywriting.cz logoCopywriting.cz logo

V systému je aktuálně už 15 nabídek od webů, které nabízejí možnost po dohodě a při splnění podmínek publikovat článek. Najdete mezi nimi i velmi slabé weby, ale i dost kvalitní stránky z oblasti marketingu nebo IT. A mimo jiné i některé mé weby, jako GeekLife anebo přímo linki.cz.

Proč guest blogging?

Výhod je několik pro obě strany. Pro majitele webů:

  • nový obsah zdarma
  • možnost získat nové čtenáře, kteří sledují externího autora
  • oživení webu
  • jiné náhledy na běžná témata
  • zmínky na sociálních sítích, autoři své články sdílí

Pro autory:

  • rozšíření povědomí o značce
  • noví čtenáři
  • přímá návštěvnost
  • zpětný odkaz (volitelně, intenzivní guest blogging nebude mít Google rád)
  • Google Authorship, pokud si jej vyjednáte

Jak to může vypadat v praxi? V pondělí jsem publikoval guest post Vládi Musílka na téma WordPress SEO pluginy, kterému se 2 dny po vydání článku navýšil počet followerů na Twitteru ze 49 na 74.

Aby systém uspěl

Důležité je, aby se objevila možnost publikace na kvalitních webech. Jejich majitelé si už ohlídají, aby dodané texty byly kvalitní a přínosné. Guest blogging v té správné podobě rozhodně není levnější varianta šíření obsahu s malou až nulovou kvalitou čistě za účelem získání odkazů, za tím účelem existuje už nejen na českém internetu samostatný svět plný webů, jejichž články jsou do jednoho zaplacené.

Co říká Google na guest blogging

Mrkněte na aktuální video od Matta Cuttse. Důležitá zní věc na začátku, je rozdíl mezi občasným guest bloggingem a masivním využíváním tohoto postupu. Je lepší nepoužívat klíčová slova a optimalizované odkazy, ale soustředit se na propagaci brandu nebo jiné, než odkazové profity guest bloggingu.

A co vy, přidáte se, ať už z jedné nebo druhé strany?

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

5 x komentováno

  • Aby systém uspěl… Já bych rozhodně neviděl jako jediný kritérium kvalitu. Hodně jsem zvědavý, zda bude nabídek dostatečný počet, protože zatím by se mi hodily tak dva weby a to ještě na abstraktní tematické úrovni. Mám asi osm webů, tak je postupně přidám a uvidíme.

    Mimochodem, já to nesleduji, tak se zeptám – jak jsou v zahraničí populární podobné systémy pro hledání guestblogging příležitostí?

    • Já vidím kvalitu, jako zásadní. Nikdo nebude pracovat několik hodin na článku, aby pak skončil na nějakém nekvalitním webu. Proto si myslím, že napřed musí být někde dost webů, co mají zájem a pak přijdou nabídky.
      S přímým oslovováním za účelem guestbloggingu mám zkušenosti, jde to, ale jen někde a třeba větší komerční magazíny na to zatím nepřistupují, i když výjimky jsou.
      Ad cizina, mrkni třeba na rozsáhlý http://myblogguest.com/.

  • Když jsme u toho času. Kolik by pak měl stát kvalitní článek, když na něm člověk stráví několik hodin? A zaplatí to někdo?

    • Záleží přece na mnoha věcech, hlavně na tom, jakou má pro nás taková pozornost cenu a jak velký je náš byznys.
      Ne každý dělá online obchody a weby v hodnotě deseti- , sto- a tisícikorun a má tedy jiný rozpočet, s nímž chce také dosáhnout větších výsledků.
      Z druhé strany jsou pisálci, kteří si přivydělávají na páteční pivo se spolužáky, a pak profíci, kteří mají jiné náklady a schopnosti.
      V neposlední řadě, s kvalitním textem můžu zkusit oslovit právě ty větší weby.
      Podívejte se na příspěvky na velkých zahraničních blozích o SEO a marketingu. Ty skutečně kvalitní mají i desítky tisíc znaků a jejich vytvoření zabralo autorům určitě řádově hodiny. Platili svými časem a vyplatí se jim to. Pokud nemáte svůj čas v kombinaci s know-how a uměním psát, pak je třeba najmout profesionála.

Vše o budování zpětných odkazů