Ve včerejší recenzi na knihu Michala Kubíčka jsem zmiňoval, že mi mezi uvedenými způsoby chybí jeden způsob, jak zpětné odkazy získat. Říkám mu reklamace odkazu a skutečně se jedná o uplatnění reklamace. Proč? Protože vám někdo zapoměl odkaz vložit.

Tato metoda je vhodná pro ty, kteří pracují s brandem, který jim patří. Může to tedy být hotel, známější eshop nebo spotřební produkt s unikátním názvem. Proč vám brand musí patřit? Protože jen tak si můžete nárokovat odkaz a uplatnit reklamaci.

Postup je jednoduchý. Buď si jednou za čas sedněte k vyhledávači, nebo si nastavte Google Alerts. Klíčové slovo, které hledáte, je váš brand. Pokud máte štěstí a nějaké zákazníky z minulosti, čas od času narazíte na web, kde se o vás píše. A jak už to tak bývá, ne každý vám odkaz do svého textu dá samovolně. Nechtěl, zapomněl, důvod není podstatný.

Jakmile takový web máte, najděte kontakt na majitele webu. Buď je uvedený na webu, nebo jej můžete najít přes nějakou who is službu. Majiteli pak napište zprávu, v níž se představíte jako majitel brandu nebo online marketér uvedeného brandu a poproste jej o doplnění odkazu v konkrétním textu na webu, kde se o vás píše. Doporučuji nepokoušet se o nějaké hrátky s achor textem, teď budujeme brand.

Tam, kde se vám podaří odkaz získat, nezapomeňte poté ještě nasměrovat robota vyhledávače. Článek prolinkujte z Twitteru, FB nebo nějaké linkovací služby.

Úspěšnost této metody samozřejmě kolísá. Za včerejšek jsem například takovéto žádosti poslal tři, dnes mám jeden odkaz již online. Jindy z deseti pokusů nevyjde žádný. Výhodou je, že díky Google Alerts nemusíte nic moc aktivně vyhledávat a v případě zprávy majitelům webu můžete využít připravenou šablonu, kterou ale doporučuji vždy alespoň mírně personalizovat. Stačí pochvala nebo jiná lichotka.

 Znali jste tento postup? Používáte jej?  Nebo je to pro vás novinky?