Google Farmer/Panda Update – smrt pro PR farmy?

Na konci února Google – prozatím v US indexu – oznámil a provedl změnu vyhledávacího algoritmu, pro niž se vžilo označení Farmer nebo Panda Update. Cílem je dle prohlášení Google eliminovat nekvalitní obsah ve výsledcích vyhledávání, přičemž za tímto nekvalitním obsahem většina lidí z oboru vidí tzv. obsahové farmy, u nás tolik populární weby pro PR články. Mimo jiné se však změna dotkla údajně i služeb, které konkurují těm, které nabízí sám Google, tedy mapám nebo nákupním službám. Má smysl se dál zaměřovat na získávání odkazů přes PR články?

Jaké jsou základní linkbuildingové postupy?

Pokud se věnujete tvorbě webů nebo nějaký provozujete, pak vám význam zpětných odkazů bude jasný. Bez rozumného počtu kvalitních zpětných odkazů budete v SERP okupovat horší pozice a nové návštěvníky pak musíte na web dostávat přes placené PPC nebo jinou nákladnou cestou. Jaké jsou dnes základní možnosti pro zvyšování počtu zpětných odkazů a nakolik jsou jednotlivé způsoby přínosné?

Majestic SEO chystá vlastní Site Explorer

Většina lidí věnujícíchch se SEO používala k vyhodnocení počtu a zdrojů zpětných odkazů bezplatný Site Explorer od Yahoo. Ovšem po spojení Yahoo s Microsoftem přestala být služba podporována (jako náhradu můžete použit řešení doporučené Pachollinim). Naštestí se už chystá náhrada a to v režii Majestic SEO.

Google Alerts: šikovný pomocník

Při výběru míst vhodných pro umístění zpětných odkazů se člověk může zapotit. Naštěstí si lze vypomoct šikovnými službami, z nichž jednu z nich nabízí Google pod názvem Alerts.

Novinky u Collabimu

Jirka Koutný představil čerstvé změny v jeho nástroji Collabim.