Na konci února Google – prozatím v US indexu – oznámil a provedl změnu vyhledávacího algoritmu, pro niž se vžilo označení Farmer nebo Panda Update. Cílem je dle prohlášení Google eliminovat nekvalitní obsah ve výsledcích vyhledávání, přičemž za tímto nekvalitním obsahem většina lidí z oboru vidí tzv. obsahové farmy, u nás tolik populární weby pro PR články. Mimo jiné se však změna dotkla údajně i služeb, které konkurují těm, které nabízí sám Google, tedy mapám nebo nákupním službám. Má smysl se dál zaměřovat na získávání odkazů přes PR články?
Má smysl dál publikovat na PR webech?
Pokud dokážete své PR texty umístit na blogy nebo magazíny, které publikují i jiný, než PR obsah, pak určitě můžete pokračovat. Pokud jste se však svou strategií snažili pouze levně získat odkazy v PR textech, pak doporučím od tohoto upustit. Google touto změnou jednoznačně naznačil, že tudy ne, přátelé. Stejně tak, pokud jste z již publikovaných článků měli nějakou reálnou návštěvnost, lze čekat, že dojde k jejímu poklesu.
Změna strategie
Co tedy může nahradit PR weby? Odpověď je jednoduchá. Musíte se zaměřit na vytváření vlastního obsahu a ten buď publikovat v guest postech na spřízněných stránkách, nebo si vytvářet vlastní publikační kanály typu firemní nebo e-shop blog. Cesta je to samozřejmě nákladnější na čas a prostředky, ale na druhou stranu vyhovíte tužbám Google, který preferuje unikátní obsah.
Zajímavé zdroje:
Is Article Marketing Still Effective After the Google Farmer Update?
Google Farmer Update: Quest for Quality
Google Breaks Up With Content Farms
[…] aktualizace vyhledávacího algoritmu Google, známá jako Panda nebo Farmer udpate, určitě přidělala vrásky jak provozovatelům, tak uživatelům českých „PR“ […]