SEO audit

Trápí váš web nějaké potíže v přirozených výsledcích hledání? Nebo se jen chcete ujistit, že je vše v pořádku a nic vás nebrzdí v růstu? Je čas na SEO audit (někdo tomu říká SEO analýza) od profíka s praxí 10 let.

Proč nepoužít raději nějaké online seo testy? Podobné služby umějí prověřit pouze několik technických drobností. Jejich oprava často ani nemá zásadní přínos. A zkušeného specialistu s kvalitními nástroji nikdo nenahradí.

Na co se SEO audit zaměřuje?

Celý audit je rozdělený do několika částí, které pokrávají na všechny klíčové oblasti v optimalizaci pro vyhledávače (SEO).

  • přístupnost a procházení
  • indexace
  • rychlost webu
  • architektura a interní odkazování
  • faktory pro vícejazyčné weby
  • mobilní SEO
  • obsah
  • off-page faktory (zpětné odkazy)

Nyní vám ukážu, co lze čekat od jednotlivých částí.

Přístupnost a procházení

Zde se zaměřím na to, jestli a jak je váš web přístupný crawlerům vyhledávačů (GoogleBot, SeznamBot). Jde o první etapu veškerých SEO aktivit.

Pokud dodáte access logy ze serveru, ověřím, jestli některé části webu crawleři neignorují. Čím delší časový úsek data kryjí, tím lepší bude výstup.

Otestuji, zda-li neposíláte roboty na adresy, které nemají ve vyhledávání co dělat nebo jak vám funguje parametrická filtrace.

Indexace

V této části ověřím, jestli některé části vašeho webu vyhledávače neignorují. Tím byste přicházeli o návštěvnost. Pokud naleznu adresy, které u vás Google nebo Seznam neindexuje, určím z nich případný vzor a navrhnu, jak je do indexu dostat, jestliže k tomu mají předpoklady.

Ukázka přehledu indexace na Seznam.cz
Tento web měl potíže s indexací na Seznam.cz

Rychlost webu

V Mobile-first indexu Google je rychlost hodnotící faktor. Ale ani vaši návštěvníci nemají rádi pomalý web. Otestuji podle velikosti celý web či důležité části a podle výsledku doporučím nápravná opatření. Při auditu pracuji s metrikami z Google PageSpeed Insights od Google.

SEO audit 1
Rychlý přehled metrik rychlosti na celém webu. Problémy a jejich rozsah lze jasně určit včetně doporučení k opravě.

Architektura a interní odkazování

Tady otestuji, jak je váš web postavený, co se týká hierarchie obsahu a interního propojení pomocí odkazů. Obě záležitosti hrají důležitou roli v distribuci hodnocení stránek skrze váš web.

SEO audit 2
Architektura e-shopu do 10 tisíc URL

Faktory pro vícejazyčné weby

Jestliže má váš web jazykové mutaci, ověřím, jestli správně informujete Google o tom, jaký obsah se má zobrazovat uživatelům z různých zemí.

Mobilní SEO

Ověřím, jestli je váš web mobile friendly a také, jestli se mobilní obsah neliší od toho desktopového.

Obsah webu

V této části zvalidujeme vše okolo obsahu na webu z pohledu SEO. Duplicity, nevyužité příležitosti, strukturu i optimalizaci CTR.

Zaměřím se i na výkon stránek v Google. Vytipuji příležitosti k rychlým výsledků, jako třeba stránky s vysokou průměrnou pozicí, ale nedostatečným CTR (míra prokliku).

Off-page faktory (zpětné odkazy)

Ověřím, jak si váš web stojí v porovnání s konkurencí. Identifikuji zajímavé scénáře, které byste od konkurence mohli okopírovat. Dám vám vědět, jestli už některé vaše aktivity nejsou nebezpečné pro zdraví webu nebo třeba jen investujete do nepřínosných věcí.

Jak vypadá výstup

Snažím se být maximálně praktický a jít k věci. Žádná omáčka okolo. Jednotlivé scénáře nejlepšího stavu z pohledu SEO dostanete porovnané s vaším webem v podobně tabulky Google. Ke každému bodu se dozvíte:

  • jestli je zde problém
  • popis problému
  • konkrétní doporučení na řešení
  • odkaz na data postižené části webu
  • jakou má problém prioritu
  • jaký může mít přínos pro obchodní výkon webu

Kdo s výstupem pracuje?

Typicky většinu věcí řeší vývojáři, případně textaři, pokud se problém týká obsahu. Na majitelích projektů nebo team leaderech je určení priorit.

Jaké weby už jsem auditoval?

Mám za sebou množství auditů pro malé i opravdu velké weby.

  • Glami
  • Biano
  • Porovnej24
  • Localgrapher
  • Plná peněženka
  • Svoboda Williams
  • Servis Whirlpool
  • Testado
  • a další

Reference k SEO auditu

„Linki nám dělal SEO audit a výstupem byla přehledná tabulka, kde byly odkazy na podrobnější informace a velmi oceňuji u každého řádku hodnocení dopadu na business. Nejvíce přínosný byl následný video call, kde jsme společně celou tabulku prošli a získali mnoho užitečných tipů i nad rámec auditu.“

Petr Šedivý, testado.cz a testado.sk

Přestože se nepovažuju v SEO za úplného amatéra, raději jsem si na pořádnou analýzu najal Linkiho. Druhým důvodem také bylo to, že se mi kvůli nevýdělečným projektům nevyplatí platit drahé SEO nástroje. Linki mi předal velmi názorný a blbovzdorný přehled v Google Docs, velkou část jsem zvládl pořešit a na SEO to mělo citelný dopad.

Zbyněk Buřival, diginomad.cz

Co od vás budu potřebovat

Bez přístupu k datům nelze dodat užitečné výsledky. Data jsou striktně důvěrná a po dodání auditu přístup opět zrušíte.

  • access logy – měl by je mít váš hosting. Pro menší weby (řádově tisíce URL) se lze bez tohoto výstupu obejít. Pokud je máte, čím delší období kryjí, tím lépe. Ideálně 6 měsíců.
  • přístup do Google Search Console pro mail zdenek@linki.cz
  • přístup do Google Analytics pro mail zdenek@linki.cz
  • přístup do Seznam Webmaster pro mail zdenek@linki.cz
  • přístup do Collabimu, pokud používáte

Nástroje, které k SEO auditu používám

  • Sitebulb a Screaming Frog
  • Screaming Log File Analyzer a Apache Logs Viewer
  • Marketing Miner
  • Ahrefs
  • Tabulky Google

Kolik audit stojí

Pro většinu webů se audit dá stihnout za 1-2 dny práce. Cena je tedy od 16000,- Kč bez DPH výše. Účtuji pouze čas, který na auditu skutečně strávím. Lišit se může podle:

  • velikosti webu
  • objemu nalezených problémů

Po dodání auditu jej společně projdeme online přes Google Meet, kde bude prostor pro vaše dotazy.