SEO a link building

Odkazy z katalogů? Opatrně a cíleně

Pokud se rozhodnete nabrat nějaké zpětné odkazy z katalogů, moje doporučení je jednoznačné. Buďte opatrní. Katalogů je jakou hub po dešti, hodnota většiny z nich je nulová a někdy vám mohou i uškodit. Jsou ale případy, kdy se odkaz z katalogu může vyplatit. Jaké to jsou?

Firemní katalogy

Pokud registrujete firemní stránku, zápisem na firmy.cz nic nepokazíte. Některým stránkám takovýto odkaz přivede návštěvníky a navíc se jedná o odkaz důvěryhodný. Z mých zkušeností můžu doporučit ještě katalog ABC Českého hospodářství. Zdarma můžete také získat důvěryhodný link přímo od Google a to přes službu Google Places.

Google Places

Lokální katalogy

Webové stránky měst mívají většinou slušné hodnocení a historii a na dost velkém počtu z nich najdete i katalog místních firem.  Zkuste se podívat, jestli zrovna vaše město takový katalog má a pokud ano, kontaktujte správce prezentace a oslovte jej s prosbou o umístění odkazu.

Určitě můžete zkusit najít i katalogy zaměřené na region, v němž podnikáte. Vyberte pouze ty, jejichž doména má nějaké stáří, historii obsahu můžete zkontrolovat přes archive.org, chybu neuděláte ani náhledem na strukturu zpětných odkazů přes web Open Site Explorer. Můžete se tak vyvarovat té chyby, že budete dávat odkaz do katalogu, který má zpětné odkazy pouze z jiných katalogů.

Oborové katalogy

Poslední doporučenou skupinou jsou katalogy, které se věnují pouze konkrétním oborům. S hledáním vám může pomoct např. web Seznam katalogů nebo vložte do Google dotaz ve tvaru vaše-klíčové-slovo katalog přidat odkaz. Nevýhodou druhého způsobu je fakt, že takto najdete i ty katalogy, které mají dané klíčové slovo jako název sekce, takže výsledná selekce nejlépe podle adresy webu zabere více času. Opět platí, že dobře uděláte, když si zkontrolujete historii domény.

Méně je více

Registrace do katalogů podle výše uvedených tipů nepřinese zásadní výsledky, na druhou stranu vašemu webu neublíží a  není s výjimkou psaní e-mailu správcům stránek měst zásadně časově náročná. Pár zpětných odkazů tak můžete získat zdarma. Závěrem ještě doporučím, abyste výsledné zápisy prolinkovali, odkaz například z Linkuj.cz zajistí okamžitou indexaci webu roboty. Na zápisy však neodkazujte z webu, na jehož doménu směřují katalogové záznamy, které jste vytvořili.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

5 x komentováno

SEO a link building