Po mnoha letech, kdy jsem se externě pohyboval v různých organizacích s různou úrovní odpovědnosti a samostatnosti odpověď znám. A chovám se podle ní.
Aby SEO aktivity něco přinesly, musíte totiž napřed pochopit, jak organizace (ergo projekt) funguje. Co tím myslím?
➡️ Kdo co dělá
Jak jsou ve struktuře rozložení lidé, které potřebujete k doručení výsledku? Už při plánování úkolu musíte vědět, koho se týká, jak moc bývá vytížený a jaké jsou jeho pravomoci.
➡️ Jak se komunikuje
Běžící projekty a týmy mají svoje rutiny. A často i šablony. Čím dřív je zjistíte, tím větší šanci máte na úspěch, protože odbouráte zmatky.
Fajn tip je také vnutit se na teamové meetingy. Třeba jen jako vzdálený posluchač, pokud jste total remote, jako já.
➡️ Jaké jsou pracovní cykly
Vývojové týmy mají určitou frekvenci i strukturu zpracování úkolů. Backlog, grooming, vývoj, test a release. Pokud bývá grooming třeba v pátek, cokoliv byste chtěli protlačit, musí být v backlogu do čtvrtka. I další týmy mají vlastní workflow. Přizpůsobte se.
➡️ Kde jsou všechna data
Na projektech, kde je větší vývoj, se každý týden dívám na zadání, která tým dostává ze všech stran. Vyfiltruji si jen ty za posledních sedm dnů a koukám, jestli něco z toho může ovlivnit organické výsledky. Pokud ano, daný ticket sleduji a vstoupím do něj.
Tohle platí, ať už děláte SEO in-house nebo zvenku. Jinak to nemusí dobře dopadnout, i když máte mraky zkušeností a know how.