V úterý 23.4.2013 jsem absolvoval školení webové analytiky s využitím Google Analytics v Medio Akademii Honzy Tichého. Honza má skvělou reputaci, a tak jsem byl zvědavý, jestli se mu ji povede potvrdit.
Technická stránka a zázemí školení se nelišila od jiných, které jsem měl možnost navštívit. Učebna s počítači, wi-fi pro vlastní stroje, catering a oběd v ceně. Nechyběly ani tužky a vytištěná prezentace s prostorem na poznámky. Bezchybné zázemí je základ, abyste mohli spokojeně nasávat informace. Odfajfknuto.
Důležitý je ale nakonec obsah a forma školení. Honza je podle všeho velmi zkušený školitel a kromě nesporného know-how je je vtipný, takže atmosféra rozhodně nebyla suchopárná.
Protože jsem v únoru viděl Honzovo vystoupení na IM2013 v Olomouci, tušil jsem, že bude nabourávat naše představy, že Google Analytics je skvělý nástroj, který vám ukáže, jak si web stojí a co vám funguje. To se mu dařilo celou dobu, kdy nám objasňoval, na jakých základech vlastně Google Analytics stojí, jaké má logické limity a kde kulhá i kvůli záměrům nebo chybám tvůrců. Hlavní závěr o schopnostech Google Analytics je ten, že jako analytický nástroj zdarma jsou to nejlepší z dostupných, jen je třeba vidět výsledná data v tom správném světle. Jako nejspíš většina uživatelů Google Analytics jsem ani já dodnes nevěnoval moc času studiu pozadí jeho fungování a věřil jsem spíše projekcím svých přání a odhadů, jak by to asi mohlo být.
Obsahově prošlo školení od pojmologie, rozhraní a správného nastavení systému až k velmi praktickým věcem. Já jsem měl dost nových informací už po prvních dvou hodinách, po obědové přestávce se jejich objem ještě podstatně navýšil a já se už těším, jak budu vše aplikovat na účty, k nimž mám přístup. Budu moct lépe reportovat své výsledky, ale i prodávat služby a svoji investici do školení tak zhodnotit.
Zaujalo mě několik věcí, které mohou podstatně změnit výsledky, které Google Analytics ukazují:
- Pokud k vám někdo dorazí nejprve z nějakého odkazového kanálu, všechny jeho další přímé přístupy jsou přiřazeny k původnímu kanálu po dobu 6 měsíců.
- Zjistil jsem, jak si nastavit spoustu vlastních filtrů k očištění dat.
- Všichni, kteří u projektu mohou dodávat návštěvnost, musejí pracovat s identickými parametry pro značkování zdrojů.
- Rozhodně taky doporučím všem klientům nasadit na web už nyní kód pro nové Universal Analytics. Na sběr dat není nikdy pozdě.
Víc prozrazovat nebudu, nechte se taky proškolit:)
Moje finální doporučení je tedy jasné, pokud aspoň trošku přijdete s webovou analytikou do styku, věnujete se některé z aktivit online marketingového mixu, nebo si jako majitel eshopu chcete o něco snadněji monitorovat efektivitu svých propagačních aktivit, přihlaste se na školení Google Analytics. S Medio Akademií nešlápnete vedle.
Další ohlasy na školení:
Koľko ľudí pripadá na jedno školenie ?
Marku, na jednom školení je vždy maximálně 12 lidí. Obecně je vždy prostor pro řešení individuálních otázek a problémů, ať už i se všemi ostatními účastníky v průběhu školení, nebo pak osobně po jeho skončení.
Díky za pěkné shrnutí. Nalákal jsi mě.
Tak do teď jsem si myslel, že google analytics je tak jednoduché a přehledné, že žádné školení není třeba 🙂 Ale například to přiřazování k prvnímu kanálu po dobu 6 měsíců mě otevřelo oči, jak málo o GA vím a pro svou škodu omezeně využívám.
Díky kamarádovi, který mi občas něco vysvětlí, tak vím, že o GA nevím ani desetinu toho co bych měl. Ale zase mi celkem stačí se dívat na ty grafy návštěvnosti 🙂