Už počtvrté živě ukazuji v případové studii, jak se dá dělat SEO u malého klienta.
Posun od minulého období
Jak se nám dařilo hýbat s výzvami od minulého reportu?
On-page SEO
Minule jsme skončili vypracování analýzy klíčových slov a vytvořením první části obsahového plánu na dvě produktové stránky a tři blog posty. Toto pondělí jsem během cca hodiny na Skype celý koncept SEO a jeho návazností vysvětlil i přímo majitelům firmy. Považuji za důležité, aby co nejvíce rozuměli tomu, co:
- umíme dodat
- jak dlouho to může trvat
- musí být jejich příspěvek
- a jaké výsledky lze čekat
Protože teď musím čekat na nový obsah, celé on-page se trošku zbrzdí. A lekoiž jde o malý web, stihl jsem aspoň udělat obsahový audit webu. V něm mě zajímalo:
- jestli máme stránky, které mají evidentně málo obsahu
- kolik máme URL, které mají podle GA minimální výkon
- máme URL, které by vyhledávače nemusely znát?
V jiných případech by mě u každé URL zajímala i data o:
- sociálním sdílení
- odkazové popularitě
Ale protože jde o malý web, žádné zázraky se tam v tomto směru nedějí. Co jsem zjistil a zadal k vyřešení?
Máme 9 URL ze 150, které jsou jen děkovací stránkou a měly povolenou indexaci a procházení. Rychlou kontrolou indexace v Marketing Mineru jsem si ověřil, že je vyhledávače až na jednu stejně nechtějí a změníme jim meta robots na noindex, nofollow.
Z informací o počtu slov na URL jsem našel 3 stránky, které v hlavním těle nemají vůbec nic. Buď obsah doplníme, nebo půjdou pryč.
Našel jsem taky 2 URL, které mají obsah na prakticky totožné téma. To je problém, který se stává spíše velkým obsahovým webům, tady to vyřešíme sloučením obsahu a trvalým přesměrováním té méně úspěšné URL.
V rámci předběžného auditu rychlosti jsme na webu běžícím na WordPressu nasadili:
-
- minifikaci html, CSS i Java Scriptu přes plugin Autoptimize– zvládnete sami na 3 kliknutí
- cache přes plugin – zvládnete sami na 3 kliknutí
Nasazení obojího je super snadné. Minifikace ušetří pár volání na server a efekt cache není třeba vysvětlovat.
Na začátku jsem také našel jednu URL, která je dobře vidět v SERP, ale byla zacílená na téma + 2017. Zadal jsem aktualizaci a už cílíme na správný rok:) Evergreen obsah je to, co mě zajímá extrémně. Nač chrlit pořád něco nového, když stačí drobné aktualizace (viz screenshot výše).
Výkonová data žádný extra obrázek nepřinesla. Podstránek je málo, web relativně mladý a zatím neúspěšný.
Off-page SEO
Po minulém reportu jsem se dozvěděl, že jedna z našich odkazových reklamací už dopadla, úkol splněn.
Žádost o členství v oborové asociaci se stále zpracovává, musíme čekat na procesy druhé strany. Úkol na cestě ke splnění.
Rozjednání nového linku na doméně s DR vyšším, než 70.
- + 5 nových živých linků od začátku spolupráce
- 4 linky na cestě
Nepovedlo se mi prověřit další 3 odkazové profily konkurence, jak jsem měl v plánu, ani akviziční potenciál pro Napsali o nás. Úkol nesplněn.
Plán na další týden
Budu se držet při zemi a pokusím se dotáhnout rozjednaný link deal
Časy práce
- Skype call – 1 hodina
- obsahový audit – 40 minut
- dohoda okolo odkazu – 9 minut
Celkem za týden 1,81 hodiny.