SEO a link building

Proč je někdy těžké hodnotit efekt SEO brzy?

Protože Google se tomu brání. Třeba takovýmto patentem.

Patent US8924380B1 se jmenuje “Changing a rank of a document by applying a rank transition function” a dělá tohle:

  1. Zjiští se první hodnocení dokumentu.
  2. V čase vznikne druhé hodnocení, které je odlišné od prvního (může být vyšší nebo nižší).
  3. Aplikuje se přechodová funkce hodnocení během nějakého časového období. Ta postupně mění hodnocení dokumentu tak, aby nepůsobila náhle nebo skokově.

Změna probíhá nezávisle na hodnotících faktorech. Algoritmus mění pozici dokumentu ve výsledcích bez změny jeho obsahu, vlivu zpětných odkazů nebo jiných metrik.

Jde tedy systém, který reaguje na pokusy o manipulaci hodnocení tím, že způsobuje nepředvídatelné změny ranku v čase. Jak třeba?

  • Opožděně aplikuje změny v hodnocení, kdy nově získané odkazy nebo úpravy obsahu nemají okamžitý efekt.
  • Dočasně zvyšuje a snižuje “rank” stránky, aby algoritmus sledoval reakce webových správců.
  • Skrytě penalizuje. URL je penalizovaná na “pozici”, ale nemůžete identifikovat zjevnou příčinu.

A proč to Google dělá?

Pokud se snažíte mít pod kontrolou hodně vlivů, třeba vlastní odkazovou síť, začnete na to reagovat. A reakce na špatné signály nemůže dopadnout dobře.

Tento patent už je dost starý. Nevíme, jak přesně se používal a jestli je ještě v akci. Google už má třetím rokem v akci AI systém SpamBrain, který umí vaše manipulace odhalit lépe a prostě je ignoruje. Možná to vyjde levněji, než mást SEO specialisty.

Jediná cesta, jak dělat SEO dobře hlavně u odkazů, je najít způsoby, jak znásobit a pomoct aktivitám, které vznikají i přirozeně. Jen jich není tolik a to je celý problém.

Amplifikujte!

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

Komentuj

SEO a link building