Provozujete menší web a chtěli byste si sami ladit obsah podle dat z Google Search Console? Přesně na vás cílí jednoduchý nástroj Query Hunter.
Rychlé shrnutí
Query Hunter umí:
- zobrazit data z GSC jako rozšíření pro URL, kterou si právě prohlížíte
- rozdělit data podle výkonu
- ověřit, jestli máte dotazy pokryté v textu
- vytvořit text s hledanou frází, kterou doplníte do textu
A teď podrobně. Můžete se buď kouknout na video nebo si to celé přečíst níže.
Query Hunter je v základu rozšíření prohlížeče s ročním předplatným. Funguje ale i jako WordPress plugin. Cena je velmi rozumná:
- 75 USD za 1 web/rok
- 120 USD za 3 weby/rok
- 199 USD pro 10 webů/rok
Co za to dostanete? Nejlépe to ukáži na konkrétním příkladu. Mám stránku, která agreguje moje recenze knih Chrise Cartera. Query Hunter mi k ní zobrazí taková data. 👇
V nich vidíte všechny uživatelské dotazy za zvolené období. V základním nastavení je to 12 měsíců.
V záložce No Mentions jsou dotazy, které rozšíření na dané URL nenašlo. Věřit tomu nelze stoprocentně, protože lidé se Google ptají pořád jinak, než vy píšete a navíc čeština používá skloňování. Stačí ale hledat vzory, které v datech vidíte. Na screenshotu níže třeba:
- chronologicky
- pořadí
- série
- jak jdou za sebou
Právě dotaz “jak jdou za sebou” na dané URL pokrytý není a můžu ho doplnit.
Užitečná je i záložka pro dotazy, kde jste na druhé stránce výsledku hledání Google. Ty můžete také zkusit do obsahu doplnit. Nebo je použít v textech interních odkazů.
S funkcí Genie si můžete nechat vygenerovat i text, který bude dotaz obsahovat. Výsledek sice dotaz obsahuje, ale protože nezná kontext ostatního obsahu, je to hrozná vata, jak vidíte na obrázku níže, kde jsem chtěl pokrýt dotaz “chris carter knihy jak jdou za sebou”
Jak Query Hunter nastavit?
Po registraci a volbě tarifu zpřístupníte data ve vašem Google Search Console účtu a vyberete web. Ten můžete libovolně měnit kdykoliv!
Pro menší blogery a obsahové magazíny je myslím Query Hunter podařený nástroj. Překoná za ně technologickou bariéru a složité klikání v Google Search Console, kde byste navíc museli sdílet přístupy. Protí GSC navíc umí – byť ne dokonale – ověřit – jestli dotazy máte pokryté. Nástroj má k dispozici i WordPress plugin, díky němuž s daty mohou pracovat po zaškolení od SEO specialisty i editoři.
Mají zrovna BF akci s kódem BLACKFRIDAY 😉 Včera jsem kupoval.
Jj, taky jsem po testovací verzi pořídil. Vlastně mám hodně věcí každej rok z BF.
Doporučujem aktuálne za jednorázový poplatok SEO https://appsumo.com/products/seocrawl/?query=SEOcrawl, okrem viacerých užitočných vychýtav na prácu s GSC, má aj bezplatnú extension, ktorá zvláda podobné veci https://seocrawl.com/en/seo-extension/.