SEO a link building

Strukturovaná data vždy pomáhají SEO? Omyl!

Ukážu konkrétní případ, kdy připravily web o tisíce prokliků každý týden.

Napřed trošku pozadí, výsledky najdete po dočtení níže.

V SEO dáváme strukturovaná data ze dvou důvodů:

  • mají zvýšit CTR z výsledků hledání
  • měly by pomoct lépe chápat strukturu a vazby obsahu

A právě ta druhá motivace stála za problém, který jsem odhalil v SEO auditu.

Na některých eshopech se v kategoriích objevuje “ItemList”. Jednoduše říká, že na stránce se nachází seznam položek.

S těmito daty dlouho Google u nás nic nedělal. Ale už chvíli se díky nim u nás objevuje tzv. rozšířený výsledek alias karusel nebo kolotoč. Výsledek vypadá tak, že pro kategorii se objeví název stránky a místo meta data několik vybraných položek ze seznamu. Viz obrázek níže.

Dokud takový výsledek nemá více eshopů, vypadáte dost odlišně. Je to výhoda nebo ne?

Mě v auditu zaujal propad výkonu kategorických stránek a hledal jsem příčinu. Kromě konkurence ItemList nikdo neměl a “náš” výsledek tak vypadal jinak, než jsou lidé zvyklí. Říkal jsem si – buď nekliknout vůbec nebo kliknou na produktu z listu. Jaká je ale šance, že je zaujme konkrétní produkt?

Navrhl jsem dát data pryč a stalo se tohle jen pro kategorické URL:

  • +60% týdně unikátně zobrazených URL
  • + 57% impresí
  • + 46% kliknutí (jsme v řádech tisíců týdně)
  • o 5,46% lepší průměrná pozice

Změna byla prakticky instantní. Roste v čase a porazila sezónní trend. Takže jak se říká, důvěřuj, ale prověřuj.

Kdybyste chtěli taky prověřit, pro SEO audity mívám prostor. Typicky jde o den až dva práce.

P.S. Heuréka na obrázku je jen ilustrační. 😉

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

Komentuj

SEO a link building