Odkazy podle autorů stále hrají roli v hodnocení stránek. I když jsou zjištěné korelace obecně slabé. Jak to?
To podstatné totiž vynikne, když se dotazy rozdělí podle hledanosti.
Hledanost a lokální faktory hrají roli
U dotazů s vysokým objemem vyhledávání a také u lokálních dotazů mají odkazy větší význam. Například u lokálních dotazů byla mezi odkazy a pozicemi ve vyhledávání naměřená korelace 0,33. To relativně vyšší hodnocení než u jiných typů dotazů.
V konkurenčních oblastech, kde je obsah často podobný, mohou odkazy sloužit jako klíčový diferenciátor pro vyhledávače.
Já dodávám, že slabinou takové studie je, že nikdo neví, které z dotazů SpamBrain v Google ignoruje. Mnoho aktivit skutečně nic viditelně neudělá a důvody mohou být různé. Odkaz působí na AI klasifikátor uměle, nebo je hodnocení záměrně zpožděné, třeba podle patentu, o kterém jsem psal nedávno.
Pravidla hry se nemění
Pravidla dobrého link buildingu se nemění. Postavte produkt, promo nebo data kolem něj tak, aby je někdo chtěl sdílet. Aktivity, které fungují, se pokuste podpořit a škálovat. Třeba tento článek je ukázkou, jak datová analýza získá odkaz. Nebo pravidla Seznam feedu, která vyžadují uvádět zdroje, významně zvyšují počet získaných odkazů pro weby, odkud čerpají inspiraci autoři článků.
Chcete to zkusit uměle? Sledujte, jak vypadá chaos a co v něm přirozeně není. Třeba “klíčová slova” v textu odkazu a podobně.
Odkaz na studii je zde.