Vytváření různých seznamů a hodnocení je jednou ze základních technik linkbaitingu. Mimo čtenářů na vás můžou odkázat i ti, jejichž stránky jste do svého seznamu či hodnocení zahrnuli. Proč? Potěšili jste jejich ego a pro tento postup v budování zpětných odkazů se v angličtině vžilo označení ego baiting.
Egobait na Twitteru
Ego baiting můžete využít i na Twitteru. Pokud začnete sledovat něčí účet, Twitter v nativním nastavení pošle informaci majiteli účtu. V ní je obsaženo vaše Twitter jméno, popis a odkaz na profil. Pokud máte v profilu odkaz na web, je šance, že se na něj dotyčný podívá a pokud na něm najde něco zajímavého, odkáže na něj. Ta ego část samozřejmě funguje pouze v části přilákání pozornosti, ke zbytku potřebujete kvalitní obsah. Praktická ukázka? Z profilu svého nového followera (@jirikomar, ahoj:) jsem se dostal na jeho web, zaujal mě článek a hned jsem ho tweetnul. Můj tweet pak dostal další 2 RT.
Rozhovory jsou tutovka
Lechtání ega můžete využít i při rozhovorech. Dotazovaný na vás odkáže takřka vždy, pokud má spoustu virtuálních přátel, získáte další odkazy.
Pomluvy, urážky a negativa
Taktika bad guy je pouze pro silné žaludky, cílem je něčí ego urazit. Špína ale pozornost přitahuje spolehlivě, odkazy, které tak ale můžete získat, budou umístěny v negativním kontextu. Krásnou ukázkou je bývalý majitel červené Corvette, toho času obyvatel garsonky na Bolevci.
Tip na závěr
Perfektní manuál, jak se věnovat linkbaitingu, najdete na webu Distilled. Další doporučené články na téma ego baiting: