Ego baiting – polechtej ego, získej odkaz

Vytváření různých seznamů a hodnocení  je jednou ze základních technik linkbaitingu. Mimo čtenářů na vás můžou odkázat i ti, jejichž stránky jste do svého seznamu či hodnocení zahrnuli. Proč? Potěšili  jste jejich ego a pro tento postup v budování zpětných odkazů se v angličtině vžilo označení ego baiting.

Egobait na Twitteru

Ego baiting můžete využít i na Twitteru. Pokud začnete sledovat něčí účet, Twitter  v nativním nastavení pošle  informaci majiteli účtu. V ní  je obsaženo vaše Twitter jméno, popis a odkaz na profil. Pokud máte v profilu odkaz na web, je šance, že se na něj dotyčný podívá a pokud na něm najde něco zajímavého, odkáže  na něj. Ta ego  část samozřejmě funguje pouze v části přilákání pozornosti, ke zbytku potřebujete kvalitní obsah. Praktická ukázka? Z profilu svého nového followera (@jirikomar, ahoj:) jsem se dostal na jeho web, zaujal mě článek a hned jsem ho tweetnul. Můj tweet pak dostal další 2 RT.

Rozhovory jsou tutovka

Lechtání ega můžete využít i při rozhovorech.  Dotazovaný na vás odkáže takřka vždy, pokud má spoustu virtuálních přátel, získáte další odkazy.

Pomluvy, urážky a negativa

Taktika bad guy je pouze pro silné  žaludky, cílem je něčí  ego urazit. Špína ale pozornost přitahuje  spolehlivě, odkazy, které tak ale můžete získat, budou umístěny v negativním kontextu. Krásnou  ukázkou  je bývalý  majitel červené Corvette, toho času  obyvatel garsonky na Bolevci.

Tip na závěr

Perfektní manuál, jak se  věnovat linkbaitingu, najdete na webu Distilled. Další doporučené články na téma ego baiting:

 

Zdeněk Dvořák
Na webu publikuje od roku 2001. Postupně se dobral až k linkbuildingu. Jinak také DJ, tatínek a slábnoucí rýpal. Sledujte mě i na Google+ nebo Twitteru.

Komentujte článek

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *