Vše o budování zpětných odkazů

Google upravuje sitelinks

Google na svém Inside Search blogu oznámil, že spustí do ostrého provozu upravenou verzi sitelinks. Ty slouží slouží k vyznačení podstránek, které Google považuje za důležité a relevatní k vašemu vyhledávacímu dotazu a jejich volba je pouze na Google.  Jak nová verze vypadá?

V čem spočívá změna?

Zjednodušeně řečeno, nová verzi sitelinks vypadá přesně jako ostatní údaje v SERP. Vidíte tedy titulek stránky, pod ním její adresu a nakonec popis.

Oproti předchozí verzi, která se sestávala pouze z textových odkazů ve sloupcích pod sebou má nová verze jeden zásadní praktický dopad. Tím je větší zabraná plocha a odsunutí dalších výsledků vyhledávaných frází do spodních částí na monitorech uživatelů a to v závislosti na rozlišení monitoru.

Nové Google Sitelinks
Takto vypadají nové Google Sitelinks.

Důsledky změny stylu sitelinks?

Podle mého názoru by tento krok ve finále mohl relativně zahýbat s návštěvností z vyhledávání, protože zvyšuje pravděpodobnost, že některé uživatele rozšířená nabídka sitelinks zaujme tak, že už nebudou prohlížet další výsledky v pořadí. Jak to bude v praxi se ale dozvíme až časem, kdy se začnou objevovat první analýzy možných důsledků.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

Komentuj

Vše o budování zpětných odkazů