Google na svém Inside Search blogu oznámil, že spustí do ostrého provozu upravenou verzi sitelinks. Ty slouží slouží k vyznačení podstránek, které Google považuje za důležité a relevatní k vašemu vyhledávacímu dotazu a jejich volba je pouze na Google. Jak nová verze vypadá?
V čem spočívá změna?
Zjednodušeně řečeno, nová verzi sitelinks vypadá přesně jako ostatní údaje v SERP. Vidíte tedy titulek stránky, pod ním její adresu a nakonec popis.
Oproti předchozí verzi, která se sestávala pouze z textových odkazů ve sloupcích pod sebou má nová verze jeden zásadní praktický dopad. Tím je větší zabraná plocha a odsunutí dalších výsledků vyhledávaných frází do spodních částí na monitorech uživatelů a to v závislosti na rozlišení monitoru.
Důsledky změny stylu sitelinks?
Podle mého názoru by tento krok ve finále mohl relativně zahýbat s návštěvností z vyhledávání, protože zvyšuje pravděpodobnost, že některé uživatele rozšířená nabídka sitelinks zaujme tak, že už nebudou prohlížet další výsledky v pořadí. Jak to bude v praxi se ale dozvíme až časem, kdy se začnou objevovat první analýzy možných důsledků.