V každém oboru podnikání existuje nějaká konkurence. O zákazníka se musíte prostě pobít a to různými prostředky, mezi něž se samozřejmě řadí i poznání postupů konkurence a následné poučení se z nich. Ani v linkbuildingu to není jinak, konkurence nám zde sama odkryje karty a může nám tak pomoci.
Co tím získáte?
Určíte si sílu vaší konkurence a rozsah jejich linkbuildingových aktivit. V první fázi tedy zjistíte, jak moc času a prostředků bude třeba získávání zpětných odkazů věnovat.
Kdo odkazuje na konkurenci
Na webu je k dispozici několik nástrojů, které vám pomohou odhalit, které weby odkazují na konkurenci. Můžete využít OpenSiteExplorer, který registrovaným uživatelům zdarma nabízí přehled až jednoho tisíce zpětných odkazů vybraného webu, u placeného účtu pak desetinásobek této hodnoty. Německá verze portálu Yahoo pak nabízí Site Explorer zdarma, ti movitější mohou zkusit placený tarif Majestic Silver na webu Majestic SEO, kde za cenu 30 liber měsíčně bez VAT najdete nový a propracovaný Site Explorer. U vyhledávání Google lze využít operátor link:, ovšem výsledky jsou velmi bídné.
Jak se získanými daty naložit?
Po analýze zdrojů zpětných odkazů je třeba vybrat ty weby, na nichž se můžete pokusit umístit svůj odkaz. Profit z takového činnosti je dvojí. Vy získáte a konkurence tak může současně oslabit. Můžete touto cestou také nalézt weby, které jste jinými cestami doposud nenalezli.
Závěr
Analýza konkurence je jedním ze zásadních prvků každé dobré linkbuildingové kampaně a její přínosy jsou jednoznačné. Naznačí vám směr, kterým se můžete minimálně zpočátku přiblížit pozicím vaší konkurence.