SEO a link building

Jak získat zpětné odkazy? Historky z praxe, epizoda 1

Včera se mi povedla jedna extra rychlá akvizice pro jeden z mých blogů a napadlo mě, že se o ni můžu podělit. Byť se odehrála v marketingovém prostředí, které se dost liší od ostatních oborů, může sloužit jako praktický příklad a celý postup lze zobecnit.

Na Facebooku jsem zahlédl příspěvek Zbyňka Hyráka o aktualizaci článku o používání UTM v odkazech. V článku doporučuje i nějaké nástroje pro generování odkazů s UTM parametry. Můj interní odkazový senzor vyhlásil pohotovost:)

příspěvek na FB

Já totiž taky takové udělátko mám.

Fígl je v tom, že je lepší, než ty uvedené v článku. Moje totiž umí přidat UTM značky hromadně.

A tak jsem na něj hned poslal odkaz do diskuse.

Komentář Hyrák

Nepsal jsem nic víc. Protože to bylo už večer a šel jsem spát, jen jsem si poslal mail, abych se ráno podíval, jestli se to povedlo a odkaz získám.

Do rána jsem ale čekat nemusel. Cinknul mi Messenger:)

hyrak-komentar

Celé to vlastně zabralo jen pár minut. A co si z toho můžete odnést obecně?

  • mějte na webu věci užitečné pro vaši cílovku (články, videa, udělátka)
  • mějte o nich přehled
  • najděte příležitost – v tomto případě to byla spíše náhoda, ale mohl bych cíleně obejít weby, které se problematikou zabývají a na nástroj je upozornit
  • když své užitečné věci věříte, nemusíte si odkaz hned říct (stačí až když se to nepovede napoprvé)

Někdy příště ukážu nějaký další příklad z jiného oboru.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

4 x komentováno

    • Hlavně u těch, co už na webu mají něco “navíc”, nebo jsou ochotní to vytvořit, to je základ:) Obecně tohle vždy hledám na začátku spolupráce. Druhá podmínka je, že musí existovat weby, které mají možnost na takovou věc odkázat, v některých segmentech je potenciál jen na sociální sítě, nebo jen na placenu propagaci (třeba o půjčkách nikdo normální ve volném čase nepíše).

SEO a link building