Včera se mi povedla jedna extra rychlá akvizice pro jeden z mých blogů a napadlo mě, že se o ni můžu podělit. Byť se odehrála v marketingovém prostředí, které se dost liší od ostatních oborů, může sloužit jako praktický příklad a celý postup lze zobecnit.
Na Facebooku jsem zahlédl příspěvek Zbyňka Hyráka o aktualizaci článku o používání UTM v odkazech. V článku doporučuje i nějaké nástroje pro generování odkazů s UTM parametry. Můj interní odkazový senzor vyhlásil pohotovost:)
Já totiž taky takové udělátko mám.
Fígl je v tom, že je lepší, než ty uvedené v článku. Moje totiž umí přidat UTM značky hromadně.
A tak jsem na něj hned poslal odkaz do diskuse.
Nepsal jsem nic víc. Protože to bylo už večer a šel jsem spát, jen jsem si poslal mail, abych se ráno podíval, jestli se to povedlo a odkaz získám.
Do rána jsem ale čekat nemusel. Cinknul mi Messenger:)
Celé to vlastně zabralo jen pár minut. A co si z toho můžete odnést obecně?
- mějte na webu věci užitečné pro vaši cílovku (články, videa, udělátka)
- mějte o nich přehled
- najděte příležitost – v tomto případě to byla spíše náhoda, ale mohl bych cíleně obejít weby, které se problematikou zabývají a na nástroj je upozornit
- když své užitečné věci věříte, nemusíte si odkaz hned říct (stačí až když se to nepovede napoprvé)
Někdy příště ukážu nějaký další příklad z jiného oboru.
Pěkná taktika…u jakých typů klientů bys ji využil?
Hlavně u těch, co už na webu mají něco “navíc”, nebo jsou ochotní to vytvořit, to je základ:) Obecně tohle vždy hledám na začátku spolupráce. Druhá podmínka je, že musí existovat weby, které mají možnost na takovou věc odkázat, v některých segmentech je potenciál jen na sociální sítě, nebo jen na placenu propagaci (třeba o půjčkách nikdo normální ve volném čase nepíše).
Super, souhlas 🙂
Super. Ale opet jde o vec, jak pises, kde je dulezite mit extra kvalitni obsah. A to holt 95% nema.. 🙂