Včera se mi povedla jedna extra rychlá akvizice pro jeden z mých blogů a napadlo mě, že se o ni můžu podělit. Byť se odehrála v marketingovém prostředí, které se dost liší od ostatních oborů, může sloužit jako praktický příklad a celý postup lze zobecnit.

Na Facebooku jsem zahlédl příspěvek Zbyňka Hyráka o aktualizaci článku o používání UTM v odkazech. V článku doporučuje i nějaké nástroje pro generování odkazů s UTM parametry. Můj interní odkazový senzor vyhlásil pohotovost:)

příspěvek na FB

Já totiž taky takové udělátko mám.

Fígl je v tom, že je lepší, než ty uvedené v článku. Moje totiž umí přidat UTM značky hromadně.

A tak jsem na něj hned poslal odkaz do diskuse.

Komentář Hyrák

Nepsal jsem nic víc. Protože to bylo už večer a šel jsem spát, jen jsem si poslal mail, abych se ráno podíval, jestli se to povedlo a odkaz získám.

Do rána jsem ale čekat nemusel. Cinknul mi Messenger:)

hyrak-komentar

Celé to vlastně zabralo jen pár minut. A co si z toho můžete odnést obecně?

  • mějte na webu věci užitečné pro vaši cílovku (články, videa, udělátka)
  • mějte o nich přehled
  • najděte příležitost – v tomto případě to byla spíše náhoda, ale mohl bych cíleně obejít weby, které se problematikou zabývají a na nástroj je upozornit
  • když své užitečné věci věříte, nemusíte si odkaz hned říct (stačí až když se to nepovede napoprvé)
Zkuste URL Profiler zdarma!

Někdy příště ukážu nějaký další příklad z jiného oboru.