Mnoho společností zaměřujících se na SEO používá link buildingu pouze jako jednu z forem podpory pozic ve vyhledávačích, čímž zdaleka nevyužívají potenciál, který tato služba nabízí.
Snažení takovýchto firem vyusťuje často hodně jednoznačným odkazovým profilem a postrádá rozmanitost. Stránky se tak díky zacílení na minimum frází a patičkovou výměnu stávají snadným cílem Panda algoritmu.
Link building kreativně
Jak tedy budovat zpětné odkazy, které by měly opravdu váhu a zároveň byly dostupné?
Jednou z možností, jak nalézt vhodné weby k budování odkazů, je Google Alerts. Tento přehledný nástroj vám pomůže sledovat dění okolo zadané fráze a dokáže tak nabídnout mnoho tipů k umístění odkazu či spolupráci.
Buďte kreativní, link buildingu se meze nekladou. Nejlepší odkazy nejsou z patiček a linkových farem, které seženete během 5-ti minut, ale z vytvoření kvalitních vazeb s tematicky podobnými stránkami.
Příklad
Máte e-shop s mapami a průvodci. Navrhněte turisticky zaměřené stránce výměnu či nákup odkazu umístěného pod články o destinacích. Tvar odkazu uveďte například: “Pořiďte si na cestu kvalitního průvodce po památkách Ostravy”.
Z takového odkazu Vám budou chodit nejen návštěvy, ale bude vám tvořit i konverze a to je cílem link buildingu.
Přesně tak! Link building by měl být především formou propagace vašich webových stránek. Nejde o bezduché výměny odkazů, které pomáhají při růstu pozic ve fulltextových vyhledávačích, ale především o udržování povědomí o vaší firmě na internetu a v ideálním případě vytváření konverzí.
Držte se této zásady a sami časem uvidíte, že díky ní se povědomí o vaší firmě na internetu zlepšilo stejně tak, jako se zvýšila návštěvnost a pozice ve vyhledávačích.