SEO a link building

Link building jako nástroj propagace

Mnoho společností zaměřujících se na SEO používá link buildingu pouze jako jednu z forem podpory pozic ve vyhledávačích, čímž zdaleka nevyužívají potenciál, který tato služba nabízí.

Snažení takovýchto firem vyusťuje často hodně jednoznačným odkazovým profilem a postrádá rozmanitost. Stránky se tak díky zacílení na minimum frází a patičkovou výměnu stávají snadným cílem Panda algoritmu.

Link building kreativně

Jak tedy budovat zpětné odkazy, které by měly opravdu váhu a zároveň byly dostupné?

Jednou z možností, jak nalézt vhodné weby k budování odkazů, je Google Alerts. Tento přehledný nástroj vám pomůže sledovat dění okolo zadané fráze a dokáže tak nabídnout mnoho tipů k umístění odkazu či spolupráci.

Buďte kreativní, link buildingu se meze nekladou. Nejlepší odkazy nejsou z patiček a linkových farem, které seženete během 5-ti minut, ale z vytvoření kvalitních vazeb s tematicky podobnými stránkami.

Příklad

Máte e-shop s mapami a průvodci. Navrhněte turisticky zaměřené stránce výměnu či nákup odkazu umístěného pod články o destinacích. Tvar odkazu uveďte například: “Pořiďte si na cestu kvalitního průvodce po památkách Ostravy”.

Z takového odkazu Vám budou chodit nejen návštěvy, ale bude vám tvořit i konverze a to je cílem link buildingu.

Kvalitní odkazy = více návštěv a konverzí

Přesně tak! Link building by měl být především formou propagace vašich webových stránek. Nejde o bezduché výměny odkazů, které pomáhají při růstu pozic ve fulltextových vyhledávačích, ale především o udržování povědomí o vaší firmě na internetu a v ideálním případě vytváření konverzí.

Držte se této zásady a sami časem uvidíte, že díky ní se povědomí o vaší firmě na internetu zlepšilo stejně tak, jako se zvýšila návštěvnost a pozice ve vyhledávačích.

O autorovi

Filip Podstavec

Vedoucí online marketingového oddělení společnosti Aitom Media s.r.o.. Ve svém volném čase píše blog o online marketingu a twítuje pod nickem @filippodstavec.

Komentuj

SEO a link building