Minulou neděli měl můj seriál shrnující zajímavé novinky z linkbuildingu výpadek, ale o to více článků bude v dnešním výběru.

Guest blogging u Google

Přestože Matt Cutts zabodl do guest bloggingu vidličku a penalizoval nejznámější velký projekt z oboru – My Blog Guest, na vlastním písečku uklizeno nemá. Na oficiálním blogu Google Analytics můžete guest posty s follow odkazy stále najít, jak upozorňuje Monitorbacklinks.com. Názor si udělejte sami, podle mě bude i používání guest bloggingu jako taktiky otázkou míry a cílů.

Penalizace v UK

Zajímavý přehled několika sitewide penalizací v UK přinesl blog Refugeeks. Jedná se sice jen o soupis a případnou analýzu odkazových profilů si pro poučení musíte udělat sami, každopádně je to dobrý tip na studijní materiál.

Přínos komentářů na blogu

O tom, jak silný přínos mohou mít komentáře na blozích, píše Blind Five Year Old. Nejedná se samozřejmě o spamování, ale práci se směrováním pozornosti v rámci dlouhodobého konceptu. Rozhodně doporučuji si přečíst.

Jak odpovídat na otravné maily

Hodně jsem se pobavil na blogu Everywhereist, kde Geraldine, manželka Rand Fishkina, popisuje, jak odpovídá na žádosti o guest blogging. Kromě zasmání je článek dobrou ukázkou, jak využít humor k pobavení komunity, mrkněte na čísla u sociálních tlačítek na konci článku.

Prodej odkazů přes Twitter

Na humorné vlně ještě zůstanu díky příspěvku ze Search Engine Land, kde sledovali pokus o údajné prodloužení placených odkazů pro T-Mobile, v němž se prodejce odkazů snažil právě přes Twitter domluvit prodloužení odkazů.

Cílení pro obsahový marketing

Tak teď všichni dělají obsahový marketing, že? I sebelepší obsah ale bude jako neznámá oáza v poušti, dokud k němu neukážete lidem cestu. Jak? Přes odkazy a sdílení, přátelé:) A jak se k tomu dobrat, o tom píše Wiep Knol na svém blogu.

Ověření návštěvnosti z odkazů

Datový alchymista Filip Podstavec sepsal podařený manuál, jak využít spojení Open Refine a Google Analytics k ověření výkonnosti a kvality odkazového portfolia.

Když vám zavaří (nejen) affil partner

Zajímavou případnou na téma penalizace kvůli odkazům najdete na Search Engine Land. Zdrojem problémů v tomto případě byl nejenom affiliate partner, ale také vlastní oddělení větší firmy, které si zařizovalo odkazy na vlastní pěst. Poučení tedy hlavně pro větší hráče o tom, že aktivity v SEO by měly být řízeny centrálně.

Tipy pro reklamace odkazů

Buzzstream přináší tři povedené tipy, jak rozšířit svůj záběr u reklamace odkazů.

Link building jako byznys v roce 2014

Blog serps.com pokračuje ve své sérii rozhovorů o tom, jaký je současný link building z pohledu obchodu. Tentokrát s Paddy Mooganem z Distilled.