Kampaň na budování odkazů můžete stavět na různých základech. Klíčové je ale mít na paměti základní motivace, které vaše návštěvníky přimějí, aby se o vás obsah sami podělili s ostatními. Které to jsou?
Chlubení se
Někdo mě někde zmínil a já se chci pochlubit.
Pobavení
Tohle je opravdu srandovní, to musíte taky vidět.
Údiv
No ty krá…so, mrkej na to!
Posměch
Viděli jste toho chudáka? Má na webu Comic Sans font!
Nespokojenost
Tihle mě ale pekelně naštvali, nandám jim to.
Okouzlení
Krásná sbírka modelek, posílám dál.
Reference
Díky za vaše návody, pomohli jste mi.
Výdělek
Odkážu na vás za provize.
Výměna
Já na bráchu, brácha na mě.
Povinnost
Ebook výměnou za tweet? Beru.
Podpora
S tímhle odkazem náš spor vyhraji.
Důvěra
Je pro mě tento produkt dobrý?
Na každé z uvedených pohnutek dokážete postavit několik taktik. Pokud u nich budete začínat a vhodně je kombinujete s vašimi odkazovými aktivy a možnostmi vašeho klienta, vždycky dokážete vymyslet kloudný výsledek.
Přidal bych možná ještě: Zlepšení vlastní tvorby – když odkážu na další kvalitní obsah, bude můj vlastní článek / tweet / komentář mít vyšší hodnotu, bude vypadat důvěryhodněji. Ačkoliv to platí asi hlavně v našem oboru a příbuzných 🙂
Jinak fajn přehled Zdendo 🙂
Díky, to je určitě dobrá motivace, možná bych ji zařadil mezi ty reference, i když v doplňkovém popisu jsem vybral jiný příklad.
Pěkný článek Zdeňku, díky. Ještě bych doplnil pár bodů, které zmínil Marek Prokop na Marketing Festivalu:
* Chci argumentovat ve sporu.
* Chci se zeptat na to, co si chci koupit.
Ono se to částečně kryje s Tvými body, ale možná je dobré to mít odděleně.
Díky, Martine, doplnil jsem!
nechápu tuto větu: “Někdo mě někdo zmínil a já se chci pochlubit.”
Předpokládám ale, že je to záměr, hm?
Je to překlep, díky za upozornění, opraveno.
I takto se dá dělat marketing. Lidi se snadno nechávají oblbnout mediálnámi prostředky a to je znát. Snad děti nechytí virus Novinky.cz 🙂