Vše o budování zpětných odkazů

Budoucnost českých „PR“ webů

.

Nedávná aktualizace vyhledávacího algoritmu Google, známá jako Panda nebo Farmer udpate, určitě přidělala vrásky jak provozovatelům, tak uživatelům českých „PR“ webů. Co teď bude s jejich weby a kam budou SEO dělníci cpát své bídné články, aby nahonili počet  – velmi slabých – odkazů?

Poznámka: v době psaní článku je Panda update aktivní pouze v US indexu Google.

OK, úvod jsem vzal trošku agresivně. Přeskočím polemiky na téma PR v našem pojetí. Jedna věc je jistá. Google posuzuje relevantnost odkazu nejen vzhledem k  obsahu dané stránky, ale i obsahu celé domény. A protože běžný tuzemský PR web je snůškou všemožných témat, mají jejich provozovatelé jedinou šanci. Vytvářet weby specializované a důsledně hlídat originalitu obsahu. Jen tak se vyhnou tomu, že je Google zařadí tam, kam momentálně patří.

České PR weby a Panda

Občas si někde přečtu, že věnovat se linkbuildingu přes PR články je ztráta času, vždyť je nikdo nečte. Můj názor je ten, že určitá část off-page optimalizace je vždy zaměřena pouze na roboty s cílem ovlivnit pozice v SERP. O reálné návštěvníky jde vždycky, někdy ale až v druhé vlně.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!


O autorovi

Zdeněk Dvořák

Link builder na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy.

Komentuj

Vše o budování zpětných odkazů