Že je trvalé přesměrování pomocí stavového kódu 301 nejlepší variantou při změně protokolu z http na https, o tom není sporu. Já, ale i třeba Lukáš Pítra jsme narazili na situace, kdy přesměrování bylo z nějakého důvodu provedeno pomocí dočasného redirectu, tedy jako 302.

U mého případu jsem v datech neviděl žádný propad viditelnosti na Seznamu. K tomu se vyjádřil i tým hledání na Seznamu, kterého jsem se ptal na Twitteru.

Dnes téma nadhodil i Lukáš a podle odpovědi Dušana Janovského ze Seznamu se dá soudit, že negativní důsledky použití stavového kódu 302 budou jiné, než propad viditlenosti.

I když to zní slibně, držte se určitě nejlepších doporučených postupů. To je v tomto případě vždy kód 301. To odpovídá i jeho významu. V případě změny protokolu na https jde o trvalou změnu. Kód 302 (vysvětlení na Wiki) odpovídá dočasnému přesunu. A i když vyhledávače už mnohokrát prokázaly, že u častých bych umějí pochopit skutečný stav (jako třeba u duplicit www/bez www), nemá smysl to pokoušet. Jde přece o peníze:)

Stejně k tomu podle Johna Muellera přistupuje i Google (zdroj zde). Ten navíc doporučuje použít 302 v případě, že si chcete úspěšnost přesměrování předem otestovat.

Seznam navíc tvrdí, že u něj je 301 stejná, jako 302, co se týká přenosu hodnocení obecně.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



.

.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.