Vše o budování zpětných odkazů

4 tipy, jak podpořit efektivitu budování zpětných odkazů

Chtěli byste podpořit své kampaně na budování zpětných odkazů? Usnadnit hledání odkazových příležitostí? Mám pro vás čtyři tipy.

Revize meta description

Velká část webů, ke které se jako linkbuilder dostanu, má obsah této meta značky v naprosto tragickém stavu. Není se čemu divit. Majitelům webu nikdo nevysvětlil, jaký může mít tento obsah význam, nebo jim jejich SEO konzultant řekl, že obsah meta description nemá pro SEO význam. Opak je pravdou.

Představte si, že se snažíte dostat svůj web co nejvýše. Se správně napsaným meta description přitom můžete uspět, aniž byste byli první v SERP. Můžete tak ušetřit náklady na budování odkazů.

První příklad uvedený níže sice meta description vyplněné má, ale velmi stručně. Google si je tedy nevybral.

4 tipy, jak podpořit efektivitu budování zpětných odkazů 1
Meta Description – takto ne

Druhý příklad je povedenější a popisuje vcelku dobře nabídku webu.

Meta Description - lepší provedení
Meta Description – lepší provedení

Psát meta description se nevyplatí pro všechny stránky, například u těch, které nabízejí větší počet nějakých produktů, nechte výběr na výhledávači. Pokud budete dohánět resty, zkuste začít s těmi stránkami, které už obsadily rozumné pozice v SERP.

Zákaznická data

Daří se vám plnit databázi zákazníků? Pokud ano, pak gratuluji. A nabízíte jim možnost sdělit vám adresu jejich webu nebo třeba Twitter účtu? Pokud ještě ne, zkuste to zvážit. Web dneska nemá každý a kdo mu věnuje nějaký čas, často se o něj podělí.Váš linkbuilder má pak možnost se podívat, jaké zajímavé weby nebo účty jsou mezi vašimi zákazníky k dispozici a zkusit je využít. Pokud tyto položky v databázi nemáte, můžete své stávající zákaznické portfolio zkusit oslovit speciálním newsletterem.

Profil na Google+

Informační stránky na svém webu můžete propojit s profilem na Google+ a po správné konfiguraci pak budou vypadat výsledky hledání takto:

Obrázky přitahují pozornost
Obrázky přitahují pozornost.

Obrázky jednoduše přitáhnou pohled člověka, který výsledky zkoumá. Jakmile se využívání profilů G+ rozšíří, pak o tuto prostou  výhodu přijdete, v současnosti se ale jedná spíše o raritu. Mimo vizuální ataktivitu se ale spekuluje i o vlivu tzv. autorství na výsledky vyhledevání a je klidně možné, že oborová reputace autora časem bude pomáhat stránkám nahoru.

Strukturované úryvky

V angličtině označované jako rich snippets jsou další cestou, jak výsledky vyhledávání obohatit o další obsah a odlišit se tak od konkurence. V případě restaurací můžete mít zobrazený cenový rozsah, u receptů pak čas potřebný k přípravě nebo seznam písniček na hudebním albu.  Seznam typů obsahu, který Google podporuje, je následující:

Každý z odkazů vede na podrobné instrukce pro implementaci.  Teď můžete oslovit svou agenturu nebo webmastera, aby vám stránky upravil, pokud lze ve vašem oboru podnikání strukturované úryvky využít.

Závěr

Jak vidíte, nebude nutné být vždy první, což může představovat značné úsilí a náklady. Úpravou svého webu a sledováním trendů můžete na web dostat větší návštěvnost i ze současných “pozic”. Linkbuildeři vám budou vděční.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

10 x komentováno

Vše o budování zpětných odkazů