Už chvíli mám v to-do listu poznačené, že bych chtěl ukazovat zajímavé odkazové akvizice, na které narazím. Přijde mi to jako fajn způsob, jak v link buildingu inspirovat a motivovat. A tak dneska otvírám prvním článkem.

Skrblík.cz

Web Skrblík nejspíš budete znát. Před pár lety jej založil Fandor a byl to jeden z prvních, kde jsem viděl v praxi nápad jít do affilu čistě s obsahem, který bude založený na totální užitečnosti. Jak a kde šetřit nebo vydělat, koho by to nezajímalo.

Trefa do černého

Loni Skrblík udělal z pohledu linkbuildera majstrštyk. Dal si tu práci, že posbíral data o ceně vody v celé ČR a udělal z nich přehledný článek včetně vizualizací. Ten nyní ročně aktualizuje.

Viditelnost v SERP Google

Je moc pěkná. Článek je vidět na celkem 159 dotazů (data Ahrefs) a podle stejného zdroje je měsíční návštěvnost z Google okolo 700 návštěv. V praxi to bude spíš více.

Získané odkazy

Nevím, jestli tato data měl někdo dříve na jednom místě. Možná ano. Ale rozhodně až u Skrblíka začaly přitahovat odkazy. Mrkněte, kdo třeba na článek odkazuje:

  • iDnes.cz – https://zpravy.idnes.cz/novela-zakon-o-vodach-zdrazeni-podzemnich-vod-fol-/domaci.aspx?c=A160801_181457_domaci_mav
  • Ihned.cz – https://byznys.ihned.cz/c1-65601730-voda-infografika
  • Aktuálně.cz – https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/mapa-cena-vody-2018/r~434c010efcee11e7988aac1f6b220ee8/
  • Euro.cz – https://www.euro.cz/byznys/prilis-dusicnanu-v-nemecku-hrozi-zdrazeni-vody-o-60-procent-1364706
  • Zlin.cz – http://zlin.cz/532555n-voda-na-kromerizsku-patri-k-nejlevnejsim-v-cesku
  • Kromeriz.cz – http://www.kromeriz.cz/index.php?id=clanek&fce=detail&i=32340
  • Vak Zlín – http://www.vakzlin.cz/cena-vody-2018
  • http://smm-miroslav.cz/page.php?page=&doc=ceniky-vodneho-a-stocneho-detail
  • https://faei.cz/analyza-modra-usporam-ani-destovka-sucho-neodvrati/

Od pohledu fajn linky:)

Kdo a proč odkazuje?

Lehkou analýzou typů webů objevíme jasné scénáře, koho taková data zajímají tak, aby na ně odkázal:

  • velká celostátní média
  • lokální média
  • poskytovatele vody

A proč to tak je?

  • jde o téma, které má obří zásah – vlastně by se dalo říct totální, vodu potřebuje každý
  • je dobře zpracované ve více formátech
  • jsou to reálná aktualizovaná data

Jak z toho dostat víc?

Téma má určitě potenciál nabrat další odkazy, které ostatní získají těžko. Co bych udělal já?

Každý místní „VaK“ (Vodovody a kanalizace) má svůj web. Z jejich databáze bych vybral ty, kteří mají vodu spíše levnější. Následně bych je oslovil, jestli se nechtějí vlastní dobrou cenou pochlubit. To je motivátor, který by měl fungovat a že je to reálný scénář, to šlo vidět i na datech Ahrefs.

K městu, kde místní „VaK“, který prošel výše uvedeným filtrem sídlí, bych pak našel ještě lokální online média a ta oslovil.

Současně bych s tipem na článek oslovil i radnice, protože ty se dobrou cenou směrem k občanům pochlubí rády.

Finále

A to je vše. Jak se vám takový formát článku líbí?

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



.
.

7 KOMENTÁŘE

    • Proto to sdílím, aby se lidé inspirovali. Každý nemusí cílit rovnou na velká média, hlavní je vidět, jaké jsou ingredience v úspěšném receptu.

  1. Vytvořit takový obsah občas není úplně jednoduché, může to stát jak hodně času, tak peníze. Jak jsi ale ukázal, může přilákat spoustu odkazů a kdyby se s tím ještě dále pracovalo, tak to může mít ještě o dost větší přínos.

    Jako první mě napadlo, že by vlastně ty weby šlo oslovit ve smyslu „máme zajímavý obsah, můžete si ho dát na web, lidem se to bude líbit“ ale ty jsi to vymyslel ještě líp s tím, že se vlastně ty weby budou chtít samy pochlubit lidem, že jsou levný + tam dají odkaz na zdroj informací.

    Za mě super nápad na články. Člověk se tím může inspirovat 😉 Jen tak dál.

  2. Linkbuilding rules! Ano, i tento článek je linkbuildingem. Co myslíte, objeví se článek na Skrblíkovi o tom, jak pěkně se o něm píše na linki.cz? 😉

    • Roberte, neobjeví:) Skrbklík na to nemá tématický obsah. Obecně ale i tskto pro klienty linky získávám.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here