Vše o budování zpětných odkazů

Duplicity nekamarádí s linkbuildingem – praktická ukázka

Duplicity na úrovni URL hledají všichni SEO specialisté, když začnou pracovat s webem, co už běží. Jako hlavní důvod se bere, že taková duplicita tříští odkazový profil. Jak to může vypadat v praxi?

Nevím, jestli jste už narazili na nový módní trend nazvaný megíny. Stručně a jasně legíny pro chlapy. Chvilku se oklepejte, slabší povahy si dají panáka a můžeme pokračovat.

.

Megíny rozjeli dva kluci v Americe a pořídili si k nim shop, který najdete na adrese Meggingsman.com. Ať už jim stavěl kdokoliv, technické řešení není moc šťastné, jak si můžete všimnout ze stavby URL podstránek. Klasickou duplicitu zde představuje stejný obsah na adrese http://meggingsman.com/http://meggingsman.com/index.php.

A protože jsou megíny dost ujeté na to, aby se jim dostalo slušné mediální pozornosti, kluci nasbírali docela rychle odkazy ze 155 domén. Většina jich vede na homepage, ale 19 domén odkazuje na verzi s index.php. A nejsou tam špatné kousky, najdete mezi nimi třeba Huffingtonpost nebo BT.com.

Domény okdkazující na na http://meggingsman.com/index.php/
Domény odkazující na na http://meggingsman.com/index.php/

Naštěstí pro ně se jedná o homepage, kterou nicméně na rozdíl od podstránek nemají ani ošetřenou přes rel=canonical. Bohužel takový odkaz někdo najde (typicky významnější zdroj) a publikuje jej web a z něj to přebírají další. Na přímého návštěvníka to vliv nemá, ten najde, co najít má, ale proč si tříštit sílu odkazů, po kterých všichni tak touží, zbytečnou chybou, které se ale tak často dopouštějí tvůrci webových stránek.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!


Duplicita

 

O autorovi

Zdeněk Dvořák

Link builder na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy.

6 komentářů

Vše o budování zpětných odkazů