Akce spojené s postavou našeho prezidenta mají poslední dobou virální potenciál. Přeskočím teď tu ostudnou vulgární a vrátím se k předávání státních vyznamenání, kam režisér Sedláček dorazil trošku mimo nepsaný, ale ctěný dress code. Češi jsou pohotoví v humoru, ale z pohledu linkbuildingu a získání návštěvnosti byla zajímavá akce českého výrobce oblečení značky Atex, který rychle vyprodukoval a nabídl sportovních bundu s názvem Sedláček. Pak už stačilo jen popostrčit a co se stalo?
A už tu máme první “sedláčkovský” linkbait! #sedlacek http://t.co/ZSjQPa3z1Z
— Linki linkbuilding (@LinkiCZ) 30. Říjen 2014
Bundu Sedláček najdete zde. Nevím, kdo se jim stará o marketing, SEO nebo sociální profily, či jestli v tom byl vůbec nějaký záměr, protože firma prodává na pronajatém řešení od Eshop-rychle.cz, které ukazuje, že jsou spíše spořiví nebo nezkušení. Každopádně pár dnů po aféře díky své pohotovosti získali následující:
9 odkazujících domén podle Ahrefs
mezi nimi i docela hodnotné kusy jako Reflex nebo Aktuálně (a jeden teď ode mě:).
10 odkazujících domén podle MajesticSEO
Majestic oproti Ahrefs našel odkaz navíc na doméně Objevit.cz.
Protože masa dneska sdílí spíš na sociálních sítích, budou zajímavější čísla zde. Co o tomto produktu a jeho šíření ukáže pohled na SharedCount?
7761 lajků, K nezaplacení.
Krásných 187 tweetů.
Google+
Dokonce i ve městě duchů se balíky slámy hnuly a vyplodily 119 plus-jedniček.
Závěr
Čistě z pohledu získání odkazů a zmínek se jedná o velmi slušný úspěch. Několik dnů po vystavení produktu museli mít díky publicitě slušné vlny v Analytics, pokud by je používali. (Eshop-rychle.cz používá Piwik a jiné měřící kódy na webu nejsou). Jestli to dokázali nebo dokáží ještě využít i obchodně, to je otázka. Tenhle případ je rozhodně i zajímavým příkladem pro social média týmy a konzultanty. Samotná stránka určitě ještě bude chvíli doznívat na sociálních sítích a své skóre tak ještě vylepší.
Všichni jistě hádáme, že původní záměr byl v duchu typického českého humoru. Udělat si z té absurdity srandu.
Pokud se pletu a samotná akce byla od začátku marketingovým tahem mít klobouk, tak smekám. To se prostě povedlo.
Zdeňku, jak píšeš je to dobrá inspirace pro nás ostatní. Využít situace, být první, vtipný a kreativní, pak to je k nezaplacení. :o)
Naprosto parádní článek! Naprosto parádní akce od eshopu! Avinash by měl s tim sdilenim radost: )
Souhlasím, parádní využití situace od eshopu. Možností se nám denně nabízí několik, ale jen málokdo toho využívá a dokáže na něco přijít.
Já si hned jednu mikču objednal. 🙂
Moc hezké využití potenciálu virálního tématu, tyhle trendy se vyplatí sledovat!