Vše o budování zpětných odkazů

Jak hledat affiliate partnery?

Poslední dva roky se snažím rozvíjet provizní programu Alkohol.cz a rád bych se podělil o tipy, jak hledat partnery. Ať už mezi profíky, tak i amatéry.

Konkurence

Nejjednodušším krokem je podívat se, kdo propaguje konkurenty. Primárně ty, co mají provizní program, ale ověřit si můžete i ty bez něj. K hledání potřebujete mít přístup do Ahrefs, kde díky indexu odkazů jednotlivých webů dokážete partnery často identifikovat. Jak?

Mnoho provizních linků nechává otisk v podobě různých parametrů. A právě na tom je hledání postavené. Jak otisky vypadají?

Záleží podle používané platformy. Zde je seznam těch nejběžnějších v Česku:

  • a_box= (Affilbox)
  • a_aid (Dognet, Post Affiliate Pro platforma obecně)

Hledání touto cestou je opravdu snadné.

Jak hledat affiliate partnery? 1

Ve výpisu otisků chybí CJ. Síť používá odkazy s přesměrováním přes vlastní domény. Hledání je tady těžší, ale stále možné. V Ahrefs filtrujete pouze odkazy, které mají stavový kód 301 nebo 302. Ahref je má sloučené pod označením redirects.

Stejně tak hledání mezi affil partnery Heuréky je těžší. Odkazy jsou sice odznačené UTM parametry, ale ty jsou místo ? schované za mřížkou a crawler Ahrefs je tak nevidí. I tak ale Heuréka a její program zanechává stopu.

Tou je tlačítko Porovnat, které se objevuje v affil reklamních boxech. Tudíž v Ahrefs u odkazů filtrujete v sekci Anchors. Pozor, i tady ne všechny linky budou provizní.

Vlastní průzkum

S konkurencí si ale nevystačíte dlouho, hlavně pokud je opravdu slabá. Pak je čas na hledání vlastními silami.

Já začínám tím, že si pomocí nástroje na tvorbu myšlenkových map vytvořím přehled o tom, jaké skupiny lidi zajímají produkty e-shopu, pro který partnery hledám.

Dál mě zajímá, kdy se produkty používají, jak se používají nebo kde.

Ke všem těmto dotazům se dají přiřadit tématicky zaměřené weby. V bydlení jsou totřeba:

  • interiéroví designéři
  • blogy o bydlení

Daný segment poté celý prozkoumám a udělám seznam webů.

I tady se můžete pokus identifikovat aspoň z části lidi, který už mají zkušenosti s affilem. Seznam vybraných webů proženete v módu List nástrojem Screaming Frog a nastavíte funkci Custom Search na hledání otisků, které jsem ukázal výše.

Oslovit všechny nalezené weby se ale vyplatí i bez tohoto mezikroku.

Wikipedia

Pokud jsou s propagovanými produkty spojená hesla na Wikipedii, vyplatí se podívat, kdo na daná hesla odkazuje. Podle toho vím, že ho téma zajímá a můžu ho zkusit oslovit.

K tomuto je opět potřeba Ahrefs, kam zadáte URL hesla z Wikipedie a zobrazíte si, kdo na něj odkazuje.

Twitter

Komunita affiláků na Twitteru je silná. Díky jednotnému hashtagu #czaffil a #skaffil můžete tweetem oslovit slušný počet potenciálních partnerů.

Facebook

Dalším místem, kde se možní partneři koncentrují, je Facebook. K oslovení je hned několik skupin:

Affiliate katalogy

Přehled provizních programů byly dříve populární. Aktuálně jich funguje jen pár, ale i tak se vyplatí přidat do nich svůj odkaz:

Diskusní fóra

Nejednomu webu už ukradl smysl fungování Facebook. Podobně jsou na tom i diskuse okolo affilu. Z těch navštěvovaných vybírám dvě:

Blogy o affiliate

Vyplatí se i pokusit o propagaci na blozích, které se věnují pouze affilu. Mnoho jich pravda není:

Držím palce s hledáním partnerů!

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!


O autorovi

Zdeněk Dvořák

Link builder na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy.

1 komentář

  • Hlavní důraz by měl být na to, aby si publisheři sami plochy a inzerenty testovali. Pokud to nedělají, tak je to většinou z důvodů malé návštěvnosti nebo mizivých konverzních poměrů na obsahových webech. Takže když mě osloví manager, tak mu i třeba ty reklamní kódy nasadím, ale ve většině případů se to bere jako donate pro daný obchod nebo affiliate managera a ta největší hodnota je spíš než objednávky to, že eliminujete reklamní plochy konkurence a že si affiliate manager může udělat bod za získaného publishera. Přístup k affilu, kde si manager nebo provozovatel affil sítě vezme fee nebo obchodní xp z toho, že přes cashbacky a kupóny natočí obrat na brand inzerenta, je už docela vysokej obchodní level a působit na týhle straně barikády, tak bych se až bál, aby mi kancl nevymetla urna.

    Takže mít obchod, tak radši než affil, který u nás kvuli málo striktním pravidlům neprůhlednej na mnoha místech děravej tunel, za větší peníze najmu zodpovědnýho content buildera, který bude aktivně jak tvorbou obsahu tak školením o produktech a jejich uživatelský hodnotě i problémech pomáhat budovat obsah na větších autoritativních webech.

Vše o budování zpětných odkazů