SEO a link building

Jak vyhodnotit, jestli je stránka vhodná pro umístění odkazu?

Když najdete nějaký web, na němž byste podle prvního dojmu chtěli umístit svůj odkaz, musíte nejprve vyhodnotit, jestli je stránka kvalitní a bude mít nějaký přínos, pokud na ní bude textový nebo jiný odkaz. Musíte tedy stránku prověřit, stejně jako odkazy, které na ní už jsou. Podle výsledku se pak můžete rozhodnout, zda-li budete o odkaz usilovat. Jak rychle vyhodnotit, jestli je stránka vhodná pro získání zpětného odkazu?

Jak vyhodnotit, jestli je stránka vhodná pro umístění odkazu? 1Úroveň celého webu

toolPrověřte si, jestli je stránka indexovaná. Má stránka nějaké ranky? Hodnoty mimo nulu mohou alespoň naznačit, že web není nový nebo má jiné problémy. Dalším krokem je téma celého webu. Je v souladu s tématem vašich stránek? Určitě je vhodné, aby byl web ve stejném jazyce, minimálně, pokud chcete umístit odkaz ukrytý za textovým spojením.

Píše stránku od pohledu člověk, nebo nějaký překladač? Tahá web obsah automaticky z jiných webů? Skuteční autoři a originální obsah, to je dobrá známka. Stejně tak častá frekvence novinek na webu. Google dlouhodobě preferuje aktuálnost informací a před pár dny upravil algoritmus tak, aby dal aktuálnosti ještě větší váhu.

Určitě se vyhněte webům, které odkazují na porno, léčiva nebo gambling. Váš link takové odkazy za sousedy určitě nechce. Můžete si prověřit, jestli web nemá duplicitní obsah a to například pomocí služby Blekko.

Úroveň konkrétní stránky

Kromě kontroly, která je identická s výše uvedeným, se navíc podívejte na počet odchozích textových odkazů. To je stará mantra linkbuildingu. Podívejte se, jestli na stránce nejsou také nějaké skryté odkazy. Jsou stávající odkazy opatřeny atributem nofollow? Všechny nebo jen některé? A jsou některé nefunkční? Nofollow odkaz má svou hodnotu, ale je dobré vědět, s jakou metodikou jej stránka používá. Nepoužívá stránka nějaký redirect?

Jak si to celé usnadnit?

Některé výše zmíněné parametry musíte zkontrolovat ručně, například četnost aktualizací webu. K jiným, jako je indexace, ranky nebo nofollow, vám mohou pomoct rozšíření do prohlížeče. V mém Google Chrome, který používám primárně, mám vedle sebe SEO Professional Toolbar, SEO Quake, SEO Site Tools, Check My Links, SEO For Chrome a Collabim. Většina z nich se kryje ve funkcích, Check My Links vám ukáže nefunkční odkazy na stránce.

Jak posuzujete vy, jestli se budete snažit získat na nějakém webu odkaz? Lišíme se, nebo máme stejný postup. Napište mi do komentářů, rád se dozvím něco nového.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

2 x komentováno

  • Dobrý postup, jen bych mezi nástroje přidal Majestic SEO a mám jeden dotaz, vzhledem k počtu dotazů z výše zmíněných nástrojů, nemáš problémy s počty doatzů na vyhledávače? Captcha třeba?

  • Pavle, základní info z MajesticSEO mi nabídne SEO Site Tools. Nově jsem si přidal Mozbar, protože přímo na stránce tak vidím Page a Domain Authority, na což jsem dřív čuměl přes SEO Site Tools.

    Nevím, jak mají autoři ty rozšíření udělaný, ale problém jsem zatím nezaregistroval. Je pravda, že na tom taky nevisím pořád.

SEO a link building