Vše o budování zpětných odkazů

Jaký byl Internet Marketing 2013 v Olomouci?

Včera proběhla v Olomouci konference Internet Marketing 2013, jíž jsem měl možnost se zúčastnit. Jaká byla a přišli jste o něco zásadního, pokud jste na ní chyběli?

Internet Marketing 2013Nejdřív bych rád poděkoval Jindrovi Fáborskému a jeho týmu za to, že jsem nemusel za kvalitními informacemi jet až do Prahy.

Nová budova Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého poskytla moderně vybavené zázemí, které se spolu s profesionálním cateringem (snědly se nakonec všechny bagety?) postaralo o to, že jsme snad nikdo v průběhu pobytu nestrádali. Zaregistroval jsem pár stesků nad malým počtem zásuvek, nespíš od lidí s notebookem. Moje kombo tablet + smartphone vydrželo energetickou zátěž bez problémů. Toalet bylo dost a šatna byla zdarma. A teď už k obsahu.

Od deváté do šesté hodiny se povedlo dostat 8 přednášek, 2 workshopy a jednu zábavnou panelovou diskusi jako desert.

Otvírákem byla krátká rekapitulace výsledků roční existence projektu JmeMarketing a JsmePodnikání podaná Jindrou Fáborským. První projekt má dobře našlápnuto, účastnil jsem se již dříve jedné z akcí a doufám, že se dostanu i na další.

Petra Větrovská neměla kapsu, tudíž musela držet mikrofon v ruce.
Petra Větrovská neměla kapsu, tudíž musela držet mikrofon v ruce. Foto František Szabó.

První “vzdělávací” přednášku dostal na starosti Adam Zbiejczuk. Přestože vyjádřil obavy z obtížné pozice, publikum rozhodně s povídáním o sociálních sítích s názvem Sociální média jako revoluce, která už nastala, zaujal. Dovedl vypíchnout klíčové věci pro práci hlavně s Facebookem, prezentoval zkušeně, uvolněně a v jeho přednášce nechyběl vtip, ať už verbální nebo ve zvolených příkladech. Protože jsou sociální sítě záležitost, na kterou se chci více zaměřit, mám z Adamovy přednášky asi nejvíc poznámek. Nejdůležitější věci? Mějte kompletní strategii a se sítěmi pracujte kontinuálně. Adamovu prezentaci na Slideshare si můžete prohlédnout sami.

Druhý v pořadí byl Robert Vlach s tématem Intelektuální marketing. Pevně věřím, že málokdo v sále měl představu, o co se bude jednat. Přednášku bych shrnul jako manuál pro lidi, kteří by se chtěli vydat na dráhu intelektuála působícího ve veřejném prostoru. Přednáška byla asi nejdelší ze všech a podle některých ohlasů do konceptu akce moc nezapadla. Já jsem si v ní pár bodů našel, převážně však pro osobní využití. Téma však rozhodně utrpělo důrazem pouze na mluvené slovo, projektory totiž vysílaly pouze ukázky osobností, které s různými tématy veřejný prostor naplňují a nešťastné bylo i rozdávání textové podoby prezentace na jejím začátku, což spolehlivě odvedlo pozornost některých posluchačů.

Miroslav Rojek jako Traffic Manager v Centrum Holdings se pokusil pojmout široké téma nesoucí název Co znamená SEO dnes? Zrekapituloval starší techniky, změny v algoritmech vyhledávačů a nastínil, jaké jsou dnešní a snad i budoucí cesty. Do tohoto bodu přednáška příliš obecná, pak nám ale ukázal, jak je SEO zapojeno do procesu plánování a tvorby obsahu ve velkém zpravodajském portálu. Konečně nějaký konkrétní příklad.

Internet Marketing 2013

Tady trošku odbočím k obecnějšímu hodnocení. Největší ohlas měly na  #mkt2013 jednoznačně ty přednášky, které ukazovaly konkrétní příklady a konkrétní řešení. Po celou dobu Rojkovy přednášky mi totiž chybělo jasně definované poselství. Ono si bylo naznačeno obsahem přednášky a nakonec i zaznělo – SEO bude dražší a nebude vhodné/dostupné každému – ale mohlo se objevit už na začátku.

Následovala přestávka na oběd, která byla naštěstí operativně prodloužena o 30 minut, jinak by totiž většině lidí utekl další skvělý prezentér, Jan Tichý.

Jan Tichý ve své přednášce zaměřené na Google Analytics cíleně naboural zažitý přístup chápaní základních metrik v tomto analytickém nástroji. Velká část lidí v sále, mě nevyjímaje, tudíž zjistila, jak matoucí jsou ve skutečnosti některá data v GA a jaký je lepší přístup k jejich interpretaci, hodnocení přesnosti a kompletnosti dodaných informací. Přednáška byla tak dobrá, že diváci nevydrželi a s dotazy začali už před jejím koncem. Za sebe si píšu Honzu Tichého a jeho téma do seznamu školení, které musím navštívit a vám to můžu s klidným svědomím taky doporučit. Celá prezentace k nahlédnutí opět na slideshare.

Následující Luboš Louženský z H1.cz a jeho vize pro Rok 2013 a budoucnost, to byl svěží gejzír inspirace a nových trendů. Myslím, že tady si donesl každý něco pro svůj obor. Luboše prý H1.cz nasazuje podle potřeby jako mluvčího na různé akce a dělá dobře. Prezentaci si můžete prohlédnout zde.

Panelová diskuse před koncem Internet Marketing 2013.
Panelová diskuse před koncem Internet Marketing 2013.

K tématu copywritingu se dostal Jan Ambrož z Dobrého webu. Obsah, nejen textový, často bývá na jednom z posledních míst při tvorbě nebo úpravách webu. Jak by to mělo správně vypadat, jsme tedy měli možnost se dozvědět právě v této přednášce. Téma je mi opět blízké, takže jsem si odnesl poměrně dost poznámek. Na své si určitě přišli jak ti, kteří obsah tvoří, tak i zadavatelé zakázek. Klíčové sdělení? Obsah i forma mají naplnit potřeby cílové skupiny.

Blok přednášek uzavírala Petra Větrovská s přednáškou z oboru PPC na téma 9 tipů jak získáte zákazníka levněji. Svižně a přehledně nám naservírovala praktické tipy zaměřené na AdWords a zmínila i novinky staré pouze pár dnů. Opět můžu zopakovat, že i tahle přednáška dle mého názoru bodovala právě díky své konkrétnosti a praktickému zaměření.

Finální děkovačka - přednášející + crew (okurky chyběly)
Finální děkovačka – přednášející + crew (okurky chyběly)

V rámci konference proběhly i dva workshopy, jichž jsem se neúčastnil, takže jejich kvalitu nemohu posoudit. Stejně tak jsem se neúčastnil ani následující afterparty. V přestávkách jsem měl ale možnost přiřadit k některým jménům a fotografiím z online prostoru konkrétní postavy a dokonce poskytnout i pár odpovědí na zvídavé dotazy.

Nejtěžší úkol na všechny účastníky teprve čeká. Přetavit všechny informace do podoby, kdy budou využitelné v jejich praxi a přesvědčit o jejich využití i šéfy nebo zákazníky.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

4 x komentováno

Vše o budování zpětných odkazů