Pokračuji šestým dílem živé případové studie o SEO a link buildingu pro menší web.
Nejspíš vám neuniklo, že od předchozího dílu uteklo dost času. Ne že bych chtěl flákat, ale letní sezóna způsobila u klienta takový boom, že i můj online protějšek se musel zapojit do offline procesů a prostě jsme se zastavili. Nestáli jsme jen my, dovolenkový srpen zabrzdil i věci rozjednané na dalších místech.
On-page SEO
Pro rekapitulaci uvedu pilíře práce s obsahem na webu:
- sloučení podobných článků
- rozšiřování už existujícího obsahu
- tvorba nového podle analýzy klíčových slov
Sloučený obsah
Z původních dvou článků, které se tématicky kryly, jsme udělali jeden a aktuálně jde o naši nejúspěšnější vstupní stránku z neplaceného vyhledávání.
Nové produktové podstránky
Před neplánovaným zastavením jsme stihli vytvořit 10 produktových stránek, které nám v navigaci chyběly. Bohužel se už nestihlo jejich interní prolinkování. I tak Google 9 z nich už do indexu pustil a víme, že první meta je skoro splněna.
Důležité ale je, že pro tuto produktovou skupinu máme obsahový vzor, který budeme jen přikrmovat.
Nový obsah blogu
Článek, který posledně čekal na faktickou revizi u klienta, jí prošel a je online. Nicméně díky mizerné hloubce obsahu nemá na to, aby se dostal na první stránku a budeme jej muset rozšířit.
Očumování výsledků na první stránce, jejich rozsahu, formátu a použitým obsahovým prvkům věnuji už dlouho pozornost. Jasně vidíte, jaká je laťka, co má Google nebo Seznam rád a u Google i jaké uživatelské záměry u dotazu vnímá.
A přestože jsem na důležitost odbornosti u článku upozorňoval, nepovedlo se to napoprvé a musím vymyslet, jak mít příště lepší zadání. Jinde se mi to daří, a tak je to snad jen otázka času.
Výkon prvního rozšířeného obsahu
V minulém dílu jsem ukazoval, jak roste viditelnost starého článku, který jsme rozšířili podle analýzy klíčových slov (cílí na 30 dotazů).
Na grafu níže je vidět, jak se stále prokousáváme nahoru v SERP.
Tlačí linky nahoru celý web?
Zajímavý efekt sleduji u adres, které cílí na konkrétní lokality. Existovaly na webu už před začátkem spolupráce, ale jejich viditelnost nebyla nijak extra. Jakmile ale webu začaly přibývat první nové odkazy, začaly se na Google dít věci.
Jde o dotazy s hledaností v řádu desítek, jen tři ve stovkách a jeden tisíců.
Stav indexace
Ze startovací sitemap nám chybělo v indexu Google 5 URL, dvě vzal Google na milost už v půlce srpna, jednu na začátku září, tak nám zbývají už pouze dvě. Obě Google zná se sitemap, u jedné chybí interní odkaz, jinak se neliší od zbytku své obsahové skupiny.
Off-page SEO
Všechno rozběhlé stojí. Asociace, kde chceme být členem, se stále nesešla. Domluvená publikace na blogu portálu (DR73) taky nesplněna, protože nemáme text.
Povedlo se mi výměnou za protislužbu (necelých 30 minut práce s daty) dostat link do staršího článku (DR64). Peníze nejsou všechno, když sháníte odkazy:)
Další link jsem dostal taky do už existujícího obsahu (DR27).
Protože si klient platí na Firmy.cz, zadal jsem požadavek na přidání nabídek a událostí, jde o tři odkazy, které máte navíc v ceně a na rozdíl od podobné funkce Google je lze mít trvale a navíc jsou na indexované stránce. Do teď tam nejsou, protože srpen:)
Přestože máme přidělený rozpočet na placené odkazy, pořád preferuji cesty, jak za ně neplatit. Protislužby jsou jedna věc, jak toho dosáhnout. Druhá jsou známost a třetí jednoduše výměny obsahu. Pokud se chcete dozvědět více, mrkněte na prezentaci z WebTop100, kde jsem o těchto postupech povídal.
Odkazové skóre
- + 7 nových živých linků od začátku spolupráce
- 6 linků na cestě
Plán na další týden
Zadal jsem požadavek na rozšíření článku, u němž jsem psal výše. Přidal jsem k němu ukázky úspěšného obsahu pro inspiraci. Posledně jsme si je řekli jen per huba a nedopadlo to.
Urguji obsah pro blog na portálu, kterým chci podpořit článek, který právě rozšiřujeme.
Časy práce
- srpen – 1 hodina 25 minut
- 09/2019 – 25 minut
Ahoj, jestli počítám dobře, máš za sebou zatím celkem nějakých 19 hodin práce? Dokážeš říct, kolik z nich bylo věnováno pouze přímému link buildingu? Jinak ukázka vývoje výkonu rozšířeného článku je super. Bylo by fajn, kdybys časem mohl ukázat stejně i výkon onoho nového obsahu, který zatím nemá dostatečnou kvalitu, před jeho úpravou, a po ní.
Teď jsem to pro tebe spočítal v Togglu, je to 133 minut přímého shánění a 26 minut na studium konkurence a klienta pro zajímavé scénáře. S mojí hodinovkou je to bez studia 506 korun za odkaz.
Díky za vyčerpávající odpověď:) Skvělá čísla.
Ahoj, máš zkušenosti s tím, že má smysl umisťovat odkazy do starých článků? Podle toho, co vím, je Google bude ignorovat, protože původně viděl článek bez nich.