Vše o budování zpětných odkazů

Nedělní čtení – týden č. 18 – 2014

Po menším výpadku tu mám opět přehled těch nejvýživnějších článků z oblasti budování zpětných odkazů.

Automatizace a linkbuilding

Hromadné interview na téma jak automatizovat linkbuilding přinesl blog Digital Philippines. Předně je třeba si říct, že pro projekty s plánovanou dlouhou dobou životnosti je automatické budování odkazů nesmysl a je i proti pravidlům Google. Co ale lze i u seriózně spravovaných webů provádět, je automatizace určitých částí procesu budování odkazů, o nichž se v rozhovorovém článku dozvíte od jmen jak Wiep Knol nebo Jason Acidre.

Jak budovat odkazy bez zdrojů obsahu

Na Linarati.com najdete hezký přehled možností, jak se dostat k odkazům, pokud nemáte zdroje pro budování obsahu. Jako obvykle, ne vše je v našem českém prostředí použitelné, ale inspirace není nikdy dost.

Průvodce odkazovým auditem

Velmi obsáhlý průvodce pro ty, kteří mají problémy s výkonností webu a myslí si, že za to můžou odkazy nebo pro ty, kteří na problém čekat nechtějí a chtěli by hříšné odkazové skutky z minulosti preventivně odčinit. Vyšlo na Moz blogu.

Co dělá weby hodné odkazů?

 Eric Ward je ikona oboru. Kromě praktických tipů (můžete odebírat jeho Link Moses Private newsletter) se snaží šířit hlavně pozitivní filosofii okolo odkazů, což dokazuje i aktualizací svého článku z roku 2002. Ti, co preferují výkon za každou cenu, článek číst nemusejí.

Tipy na obsahové evergreeny

Blog Buffer přinesl hezký a prý kompletní (tyhle linkbait titulky jsou už ale trapné, pánové) seznam nápadů na nestárnoucí obsah na webu. Pozitivní je, že dávají i příklady toho, co nepovažují za obsah, který nestárne.

Podezřelé odkazy a Google Spreadsheets

Na domácí půdě se taky urodilo a Romana Velflová z Medio Interactive připravila šikovný návod, jak snadno najít špatné odkazy za pomoci Google spreadsheetu a několika pekelných vzorečků (na ty jsou v Medio šikovní obecně:).

Výzvy k tweetu v textech

Hezký tip, jak vložit výzvy k tweetu přímo do obsahu článků, najdete na blogu Social Media Sun. Sociální kanály mohou být skvělým prostředníkem při získávání odkazů (někteří zahraniční experti často v rámci odkazoých kampaní doporučují vytvořený obsah přímo za peníze promovat například na Facebooku), takže si to můžete sami zkusit a tweetněte tento článkek!

Brandové zmínky jako “odkazy”?

Dlouho se více, či méně spekulovalo o tom, že Google je schopen zmínky o značkách přidávat jako bonus k odkazovému portfoliu. A podle tohoto článku na Mozu, jenž se věnuje jednomu z Google patentů spojených s Pandou, by to snad mělo být potvrzené. Tím lépe pro všechny, kteří si nějakou značku budují a nestavějí byznys kolem EMD.

Google a titulky v SERP

Že Google může za určitých podmínek měnit vaše titulky ve výsledcích vyhledávání, se ví dlouho. Teď jsme ale od Matta Cuttse dostali k dispozici i video, kde se vysvětluje, kdy a jak k tomu dochází. Uvádím to zde proto, že do nového titulku může Google použít i texty z příchozích odkazů. A jak přede dvěma dny poznamenal na Martin Šimko na Twitteru, k úpravě titulků přistupuje už i Seznam.

Nativní reklama v ČR

S pojmem nativní reklama jste se možná setkali v pravidlech pro odkazová schémata od Google. Public relations v nové verzi dorazilo i k nám a jak takový článek vypadá, se můžete podívat na Lupě. Nabízí docela podrobné informace k vybranému tématu a vlastně přímo nepropaguje svého zadavatele, až by se mohlo zdát, že se jedná o guest post. Že tomu tak není, se dozvídáme díky jednomu článku na Mediaguru.cz.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

Komentuj

Vše o budování zpětných odkazů