Vše o budování zpětných odkazů

Nedělní čtení – týden č. 34/2013

Je tu konec týdne a s ním přehled novinek a zajímavých článků ze světa budování zpětných odkazů.

State Of Search s pomocí čtyř bývalých zaměstnanců Google vyvracejí běžné SEO mýty.

Více, než 50 věcí, které by měl znát link builder se dozvíte v obsáhlém článku od Julie Joyce na Search Engine Land.

Distilled na blogu popsali anatomii skvělého guest postu v 8 praktických bodech.

Chcete vyrobit infografiku, která bude úspěšná, co se odkazování týká? Na Search Engine People se dočtete, jak na to. V Čechách se infografiky ani moc nestihly rozjet a už budou pomalu ilegální:-)

Ze stejného zdroje je článek po 5 způsobů, jak získat víc z průzkumu a kampaně při budování odkazů. Neposílejte masové e-maily, seznamte se dříve, než pošlete žádost, to jsou hlavní dva body, které bych zdůraznil já. Je nasnadě, že práce tímto způsobem není rychlá, tudíž ani levná.

Marie Haynez na blogu Moz detailně popisuje, jaké jsou typy nepřirozených odkazů a co m asi Google ve svých nejasných popisech na mysli. V článku mě zaujaly dvě myšlenky. První, že Google dnes dovede některé odkazy, které dříve byly přínosné, lépe rozpoznat a ignorovat, na což mám sám z praxe díky neúspěšné duplikaci jedné strategie podezření. Druhá je, že jsou obory, kde nelze být v dnešní situaci konkurenceschopný, aniž byste nějak porušovali pravidla Google. Půjčky, úvěry a další sektory jsou přesnou ukázkou.

Ann Smarty udělala pěknou sbírku žádostí o odstranění odkazů z webu. Nedávno mi takto psala paní z agentury Brick Marketing a dost jsem se pobavil: “Normally we would appreciate the link back to our website, however, we did not ask for these links to appear and we are therefore asking that you please remove them ASAP.  This is by no means a reflection on the quality of your site but we feel that these particular links are not an appropriate fit for our website or the types of visitors that we are trying to attract.” Prý že nežádali o umístění odkazu (byl v jedné edici Nedělního čtení) a jestli ho smažu. No, popovídali jsme si hezky, paní neocenila přirozený odkaz, který zapadal do earn-links konceptu, dostala nakonec nofollow a bylo vyřešeno.

Nakonec ještě tip na ebook od výše uvedené Marie Haynes – Nepřirozené odkazy, kompletní průvodce na cestě k uzdravení – a 89 dolarů.

Mimo SEO ještě upozorním na povedenou aktivitu zaměřenou na budoucí nebo nové majitele eshopů – Můj první eshop. Z osobní zkušenosti vím, že dost lidí, co se vrhají do podnikání online, vůbec nemá představu, co vše to obnáší a jaké časové i finanční výdaje jsou s tím spojené. Za můj obor musím říct, že je škoda, že na webu není sekce věnovaná zpětných odkazům, stejně jako chybí například affiliate marketing. Doufejme, že časem to autoři doplní.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

3 x komentováno

Vše o budování zpětných odkazů