Marketing Miner dnes vypustil novinku, které byste rozhodně měli věnovat pozornost. Přináší totiž velmi užitečná data pro SEO. A pokud ještě nemáte tarif v této službě, měli byste jej určitě zvážit. Takže o co jde a k čemu to bude nám link builderům?
Novinky v kostce
Co přesně vám nový miner přináší?
- viditelnost ve vyhledávání
- letecký pohled na odkazový profil
- podobné weby
- kalkulace návštěvnosti
- technologie na webu a vlastník
Novinkou je i vzhled, který se opravdu povedl a ve srovnání s dalšími častmi Marketing Mineru vypadá už dospěle a světově:) A teď pojďme do hloubky.
Viditelnost ve vyhledávání
Podle mě nejlepší indikátor pro vyhodnocení síly webu jsou přímo data z výsledků hledání. Používám jej pravidelně od doby, co Ahrefs tuto možnost pro český internet nabízí a návod, jak na to, najdete zde.
TL;DR:
- zjistěte počet stránek webu pomocí site operátoru
- podívejte se, na kolik dotazů je web vidět ve vyhledávání celkem
- totéž zopakujte s dotazy na pozicích 1-10 a pak 1-3
- čím větší číslo uvidíte, tím lépe
Nově můžete skoro přesně totéž sledovat v Marketing Mineru. Stačí zadat doménu a uvidíte, na kolik slov, na jaké “pozici” a jakou vstupní stránkou se doména umísťuje v Google.
Databáze pro Česko je velmi slušná, jde o 2 miliony dotazů. Ahrefs je na tom velmi podobně, přičemž namátkové srovnání pro různé domény vychází dokonce lépe pro Marketing Miner:
- Alza: 434 345 KW v MM, 439 801 v Ahrefs
- Biano: 76 473 KW v MM, 44 284 v Ahrefs
- Zbozi.cz: 591 494 KW v MM, 499 261 v Ahrefs
Dobře pokryté je i Slovensko a Polsko.
Výsledky si můžete filtrovat i podle “pozice”, takže můj oblíbený filtr TOP 10 a TOP 3 na klíčová slova funguje i v Marketing Mineru.
Tahle funkce je pro mě v novém mineru to nejlepší a ve srovnání s Ahrefs se k těmto datům dostanete výrazně levněji. Chybí mi jen vývoj počtu klíčových slov v čase (Filipe?:)
Odkazový profil
Pro letmou orientaci přináší nově MM data o doméně (z Ahrefs). Dozvíte se tak instantně:
- počet domén
- počet jednotlivých odkazů
- rozdělení podle typů odkazů
- poměr nofollow/zbytek
Jde opravdu o letecký pohled a pro hlubší rozbor stále musíte jinam.
Technologie webu
Tato část ukazuje, jaké skripty, frameworky nebo měřící kódy se na webu nacházejí. Hodí se jako inspirace pro vývojáře, ale i marketéry. Třeba najdete nástroj, který jste doposud neznali.
Z pohledu úzce zaměřeného SEO speciality obsesi odhady návštěvnosti moc nechápu, pokud nejsou zobrazeny v nějaké časové ose jen za organickou návštěvnost. Marketing Miner se o to díky údajům od Alexa snaží a posloužit vám to může třeba jako benchmark, protože hausnumera jsou pro všechny weby počítány podle stejné metodiky.
Vlastník webu
Zkusil jsem pár domén včetně mé vlastní a žádná data jsem nezískal. Vhodné by to mohlo být pro menší weby, kde můžete oslovit přímo majitele. U větších to smysl nedává, stejně musíte najít někoho, kdo je kompetentní řešit váš požadavek.
Měli byste to používat?
Ano, pokud děláte SEO. Data ze SERP jsou užitečná, když hodnotíte web pro odkazy. Z pohledu on-page můžete u konkurence snadno najít stránky, které jim dobře fungují pro konkrétní témata a inspirovat se v rozsahu či formátech obsahu.
Jak jste se u odhadu návštěvnosti dostal k takovým datům? MM (i podle návodu) vyhodí jen strohou tabulku s měsíčním a denním odhadem…
Přiznám se, že nevím, co přesně máte na mysli?