Vše o budování zpětných odkazů

“Odkazové” aktualizace na Google za poslední dobu

Od začátku února sleduji na některých projektech občasné výrazné skoky v “pozicích”. Ty se kryjí s neoficiálně potvrzenými aktualizacemi algoritmu v Google, o kterých se má všeobecně za to, že souvisí s odkazy.

Jak možné aktualizace poznat na svých datech

Výsledky samozřejmě uvidíte v Google Analytics, ale ještě dříve je možné vidět díky tzv. sledování pozic. To má zásadní smysl jako indikátor.

Takto vypadá propad trafficu z Google k 8.3.2017
Takto vypadá propad trafficu z Google k 8.3.2017

Jakmile se velké aktualizace, jako nasazení Penguina v real time módu,usadí, uvidíte je třeba takto na časové ose:

"Odkazové" aktualizace na Google za poslední dobu 1

V reálném čase je uvidíte, pokud postihnou nějaké klíčové slovo, jehož vývoj sledujete denně. A stane některá z těchto situací, kdy fráze:

  • změní výrazně pozici
  • úplně vypadne z měřitelných pozic bez “náhradní” URL
  • úplně vypadne z měřitelných pozic a pro konkrétní dotaz Google servíruje jinou URL

V grafu uvidíte třeba toto:

"Odkazové" aktualizace na Google za poslední dobu 2

Jakmile přepočet skončí, fráze si najde své nové místo.

Toto se mimochodem děje s větším či menším zpožděním pokaždé, když získáte nějaký link.

3. a 7. února 2017

Počátek měsíce byl dynamický a dvakrát došlo k nějakému většímu přepočtu. Změny ve viditelnosti frází byly i desítky procent. Jakým směrem, to záleží na tom, jak odkazy získáváte:)

Zdroje:

8. března 2017

Další velké záchvěvy probíhají od včerejška a data velkých nástrojů na sledování pozic to ukazují:

Accuranker

"Odkazové" aktualizace na Google za poslední dobu 3

 

RankRanger

"Odkazové" aktualizace na Google za poslední dobu 4

Co dělat, když vidíte změny u sebe?

V první řadě nic. Čekejte pár dnů, než si změny “sednou”. Pak můžete začít hledat vzory mezi stránkami/frázemi, které byly zasaženy.

  1. Prověřte, jestli na URL neproběhla nějaká změna
    1. zákaz indexace
    2. změna dostupnosti (stavový kód není 200)
    3. velká změna obsahu
  2. Podívejte se, kolik na cílovou URL vede odkazů a jaké jsou texty oněch odkazů.

Jakmile najdete nějaký silný vzor, je to na vás. Můžete odkazy zkusit změnit nebo smazat. Pokud k takovému kroku přistoupíte, zkuste napřed 1-2 URL/fráze jako test. Testu nechte dostatek času, měsíc je tak akorát.

Napište mi do komentářů, co ukazují vaše data od začátku února.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

2 x komentováno

Vše o budování zpětných odkazů