Od začátku února sleduji na některých projektech občasné výrazné skoky v “pozicích”. Ty se kryjí s neoficiálně potvrzenými aktualizacemi algoritmu v Google, o kterých se má všeobecně za to, že souvisí s odkazy.
Jak možné aktualizace poznat na svých datech
Výsledky samozřejmě uvidíte v Google Analytics, ale ještě dříve je možné vidět díky tzv. sledování pozic. To má zásadní smysl jako indikátor.
Jakmile se velké aktualizace, jako nasazení Penguina v real time módu,usadí, uvidíte je třeba takto na časové ose:
V reálném čase je uvidíte, pokud postihnou nějaké klíčové slovo, jehož vývoj sledujete denně. A stane některá z těchto situací, kdy fráze:
- změní výrazně pozici
- úplně vypadne z měřitelných pozic bez “náhradní” URL
- úplně vypadne z měřitelných pozic a pro konkrétní dotaz Google servíruje jinou URL
V grafu uvidíte třeba toto:
Jakmile přepočet skončí, fráze si najde své nové místo.
Toto se mimochodem děje s větším či menším zpožděním pokaždé, když získáte nějaký link.
3. a 7. února 2017
Počátek měsíce byl dynamický a dvakrát došlo k nějakému většímu přepočtu. Změny ve viditelnosti frází byly i desítky procent. Jakým směrem, to záleží na tom, jak odkazy získáváte:)
Zdroje:
- http://searchengineland.com/unconfirmed-google-algorithm-update-may-better-discounting-links-spam-268637
- http://searchengineland.com/new-unconfirmed-google-algorithm-update-touched-february-7th-269338
8. března 2017
Další velké záchvěvy probíhají od včerejška a data velkých nástrojů na sledování pozic to ukazují:
Accuranker
RankRanger
Co dělat, když vidíte změny u sebe?
V první řadě nic. Čekejte pár dnů, než si změny “sednou”. Pak můžete začít hledat vzory mezi stránkami/frázemi, které byly zasaženy.
- Prověřte, jestli na URL neproběhla nějaká změna
- zákaz indexace
- změna dostupnosti (stavový kód není 200)
- velká změna obsahu
- Podívejte se, kolik na cílovou URL vede odkazů a jaké jsou texty oněch odkazů.
Jakmile najdete nějaký silný vzor, je to na vás. Můžete odkazy zkusit změnit nebo smazat. Pokud k takovému kroku přistoupíte, zkuste napřed 1-2 URL/fráze jako test. Testu nechte dostatek času, měsíc je tak akorát.
Napište mi do komentářů, co ukazují vaše data od začátku února.
Díky za pěkný přehled. To se hodí 🙂
Taky me to ted lita..tak uvidim jak to nakonec dopadne