Na knížku od Mária Roženského  jsem byl docela zvědavý. V různých odkazových strategiích jsem affiliate program často doporučoval, od února letošního roku sám jeden spravuji a informací pro ty, co chtějí prodávat a nikoliv na provizích vydělávat, u nás podle mě moc není. Jak se kniha povedla?

Upozornění: odkazy na knihu a provizní software v článku jsou opatřeny provizním kódem. Pokud vám vadí, hledejte oba produkty ve vyhledávačích.

Komu je kniha určena

Celá knížka Jak prodat více díky affiliate marketingu je určena těm, kteří prodávají online a pak také případným správcům jejich programů, kterých je v Čechách stále málo, jak tvrdí Mário. Svým pojetím mi připomněla učebnici, v níž najdete vše od A do Z a tento dojem podporují i praktické úkoly na konci mnoha kapitol. Tady patří palec jednoznačně nahoru.

Recenze: Jak prodat více díky affiliate marketingu

Jak prodat více díky affiliate marketingu

Co v ní najdete?

Kapitoly jsou na zhruba 170 stranách řazeny chronologicky, od prvního seznámení, co je affiliate marketing zač a kde se tu vzal, přes první kroky, spuštění a rozvoj programu. Pokud se necháte vést, můžete mít na konci spuštěný provizní program. Na knihy konci Mário přidal data ze svého průzkum, na nichž se můžete podívat, jaký je zhruba současný stav affiliate marketingu u nás. Ty pak můžete využít je pro podporu svého rozhodnutí, zda affil program spustit, či nikoliv.

Slabiny

Vadilo mi v knize něco? Nejsem ten typ, co se umí dobře propagovat a v knize mi na pár místech chybělo více objektivity. Například v Čechách existuje více služeb na provozování affiliate programu, než je Affilbox. Chápu snahu prodat to své, pokud jsem si ale svým produktem jistý, nebudu se bát zmínit ani konkurenci. To je ale můj osobní pohled, z hlediska záběru a pokrytí tématiky to knize rozhodně neubližuje a každý rozumný podnikatel si stejně dělá průzkum trhu, než se do něčeho pustí.

Stejně tak kniha na některých místech klouže po povrchu, ale pokud víte, že Mário pořádá školení zaměřená právě na toto téma, pak je důvod jasný. K prodeji to patří a kniha samotná neexistuje ve vzduchoprázdnu, ale plní svůj účel, resp. účely.

Rád bych v knížce viděl více důrazu na skutečnost, že vedení provizního programu, který bude mít ekonomický smysl, je docela náročná práce, co se týká času. Protože už 8 měsíců vedu provizní program eshopu s nábytkem, mám nějaké zkušenosti. Jak program roste, stává se administrativně náročnějším a také přibývá práce s komunikací s partnery, dozorem nad jejich aktivitami a samozřejmě akvizicí těch nových.

Shrnutí

Tyto subjektivně vnímané drobnosti ale knihu nedělají neužitečnou. Celkově ji považuji za záslužný a kvalitní počin, protože na stranu prodejců se u nás z pohledu provizního marketingu tématicky moc nikdo nezaměřuje, zatímco pro samotné partnery je zdrojů poměrně dost. I přesto, že mám jako affiliate manager už nějaké zkušenosti, dočetl jsem se ledasco akčního i pro mě. Informace v knížce jsou navíc docela nadčasové, a tak se mi líbí i její papírové provedení. Ale i tak bych bral nějakou elektronickou verzi jako bonus.

A propos, bonusy. Z knihy se odkazuje na doplňkové materiály na webu, které jsou fajn doplněním.

Moje shrnutí? Pokud se pohybujete v oboru, kde nejsou minimální marže, měli byste affiliate marketing jako další kanál vašich propagačních aktivit zvážit. A přesně s tím vám kniha Jak prodat více díky affiliate marketingu pomůže.

Prohlášení: Knihu jsem dostal na recenzi zdarma a při jejím psaní jsem nebyl autorem nijak ovlivňován.

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



Recenze: Jak prodat více díky affiliate marketingu.
.

2 KOMENTÁŘE

  1. Přesně jak píšeš v článku, tak mi také na Máriově práci trochu začíná vadit, že možná až příliš tlačí na pilu a poslední dobou začíná kasírovat i za věci, které by myslím bylo rozumnější nechat zdarma (z dlouhodobějšího hlediska). Dříve býval v mých očích velký odborník a autorita v affilu, ale nyní se mi zdá, že autoritu za něj přebírají jiní a jeho nyní vidím více jako velkého obchodníka, který nepropásne jedinou příležitost, jak něco dostatečně nezpropagovat a v zápětí neprodat. A tato knížka, která je v podsatě jen jednou velkou reklamou na AffilBox to krásně potvrzuje.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here