Majitelé mnoha menších webů si často kladou otázku, jestli linkbuilding nejsou vyhozené peníze či zda při malých investicích pocítí výsledky. Rozhodl jsem se proto ukázat na výsledcích webu, na němž pracuji takřka rok ukázat, jaké přínosy cílená práce se zpětnými odkazy má.

Jak to začalo

Mám kamaráda, který má vlastní značku oblečení s poměrně věrnou komunitou příznivců. Cílová skupina jsou víceméně mladí lidé, u nichž se předpokládá silné využívání internetu, nicméně původní skupina zákazníků se rekrutovala z přímé návštěvnosti, word of mouth a propagace na fashion nebo hudebních akcích. Průměrné počty denních návštěv webu byly v řádu stovek návštěvníků. Protože stavět pouze na jednom typu zákazníků je nesmysl a metody přímé, PPC nebo klasické reklamy jsou nákladné, rozhodli jsme se zaměřit na SERP.

Rok linkbuildingu aneb náznak případové studie.

Cílení

Jako u každé SEO aktivity, vše začíná na u základní aktivity, musí se provést analýza klíčových slov. Jen ta vám poradí, co lidé hledají a na základě jejích výsledků lze optimalizovat.

V našem případě jsme nemohli investovat zásadní sumy do široké off-page optimalizace, proto jsme vybrali pár základních a krátkých klíčových slov. Obecně by se dalo namítnout, že je to chyba a s malým rozpočtem je lepší se tlačit do longtailu a menší konkurence. Já jsem ale věřil originalitě nabízených produktů, která se měla promítnout v konverze na konci vyhledávacího procesu a proto jsem postupoval touto cestou. Samozřejmě jsme příslušně upravili samotný cílový web.

Průběh

Nebudu zde říkat, které konkrétní metody jsme použili. Mohu říct, že cestou katalogů ani free PR webů jsme víceméně nešli. Snad jen zmíním, že jsme zapojili i fanoušky a dosavadní zákazníky značky nebo použili i mírně bulvární metody.

Za uvedené období mám v evidenci necelých 200 odkazových aktivit, což není mnoho, cílem ale není kvantita, nýbrž kvalita, ať už v sémantické relevanci, nebo jiných faktorech. Uvedená suma zahrnuje i nofollow odkazy.

Rok linkbuildingu

Výsledky

Počet návštěv z vyhledávačů se za celou dobu zvýšil 72,09%. Současně se mírně zhoršily ostatní sledované parametry, jako míra opuštění stránky nebo doba strávená na webu. To byl v tomto případě očekávaný jev vzhledem k cílení na obecnější fráze.

Co se týká konverzí, u dvou hlavních slov se pohybujeme na úrovni 0,36 až 0,46% procenta. Pro eshop to není nijak závratné číslo, mějte ale na paměti, že na dané fráze měl předtím web nulovou návštěvnost a cílem bylo získat nové zákazníky.

Rok linkbuildingu 2

Růst tržeb zde z pochopitelných důvodů rozebírat nebudu. Některé aktivity se zaplatily dokonce z přímých konverzí.

Náklady

Necelý rok linkbuildingových aktivit a lehké on-site optimalizace si vyžádal investice mírně přes 11 000,- Kč, když to tedy hodně zaokrouhlím, pak jsou měsíční náklady na úrovni jedné tisícikoruny. Tedy nic, čeho je třeba se bát.

Závěr

Společně s majitelem webu uplynulé měsíce hodnotíme pozitivně. Zásadní ukazatele se zlepšují a web získává nejen nové zákazníky, ale i návštěvníky. Pozitiva jasně vyniknou obzvláště pokud víte, jaké částky si říkají například obchoďáci Seznamu za přednostní zápisy do svého katalogu.

Tento článek jsem se rozhodl napsat jako ukázku toho, že i s malými investicemi se dá dělat linkbuilding. S psaním mi navíc příjemně pomohl Wild Pig Sauvignon 2009

❤ Chcete se naučit získávat odkazy? Přijďte na školení link buildingu!



Rok linkbuildingu aneb náznak případové studie..
Ocením zpětnou vazbu! Ohodnoťte, prosím, článek.
.

7 KOMENTÁŘE

  1. Já vím, že budu asi rejpavej, jaká byla výchozí situace a konkurenčnost oboru a produkty, které byly nabízeny, jestli to je možné řáct. Protože za 15 hodin a 11 000 Kč by to u průměrně konkurenčního webu byl skvělý úspěch:-) Stále hledám ten háček:-)

  2. Pavle, dám sem dvě hlavní KW – trička a mikiny (plurál i singulár), podle výsledků SERP můžeš posoudit konkurenčnost oboru. Určitě pomohlo, že eshop už byl zaběhlý, nebyl ale vůbec optimalizovaný (ani on-, ani off-).

    Za úspěch to považuju, proto jsem se rozhodl to sepsat 🙂 Za rejpání to nepovažuju, rád se dozvím cokoliv nového a třeba mi opravdu něco uniklo a není to má práce;-)

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here