O službě Linkmonitor jsem tu už několikrát psal. Za poslední rok zažila celkem dynamický rozvoj a přibylo několik zásadních nových funkcí, takže jsem se rozhodl zeptat na pár věcí provozovatele Linkmonitoru Františka Szabó, jehož Affilblog možná také znáte.

Františku, Linkmonitor se rozhodl rozšířit řady tuzemských systémů pro prodej online reklamy. Kdybys mě měl co nejrychleji přesvědčit, abych Linkmonitor používal, co bys mi pověděl?
Tato online služba je určen pro majitele jakéhokoliv internetového obsahu, ať už webů, blogů na free blogovacích systémech, Twitter účtů, Facebook stránek a nabízí, troufám si říct, nejširší možnosti prodeje inzerce (bannery, odkazy, články, sociální příspěvky) na jednom místě bez nutnosti platit provizi za zprostředkování obchodu. Pro inzerenty nabízí zvýšení efektivity nákupu internetové reklamy všeho druhu. Linkmonitor mohou využívat i lidé kteří chtejí pouze vyměňovat inzerci. Věřím že se stane do budoucna stálicí u všech kvalitních reklamních a internetových agentur zabývající se nejen SEO, ale i propagací a nákupem reklamy za účelem získání návštěvníků (nejen zpětných odkazů).

Koncept VIP členství s pravidelnými platbami mi přijde jako zajímavý nápad, jak přilákat majitele webů, nemusejí se dělit s nikým o své příjmy. Sleduješ od spuštění VIP systému nárůsty co do počtu webů?
Určitě nárůst je viditelný stále, nad konceptem plateb jsem přemýšlel dlouho a přidáme pro majitele menšího množství reklamních ploch (do 10 webů) ještě jeden mini VIP tarif, který bude levnější. Na koncept prodeje reklamy bez provizí jsou pozitivní ohlasy.

Zkusme trošku statistik, kolik ploch je nyní v systému a jaká je například týdení frekvence nových poptávek?
Průběžné statistiky každý měsic zvěřejňuji na blog.linkmonitor.cz, nicméně aktuálně ke dni 4.7.2012 jsme na 3 032 aktivních reklamních webových ploch a cca 70 ploch sociální inzerce (Facebook stránky, Twitter příspěvky). Našim partnerům přinášíme v průměru 13 poptávek týdně v systému je aktuálně 233 poptávek. Musím jen podotknout, že zájem o sociální inzerci prudce roste z posledních 10 poptávek jsou hned 3 poptávky po příspěvcích na Facebooku, takže pokud má někdo zájem prodávat tento druh inzerce nechť se co nejdřív zaregistruje:)

Linkmonitor dlouho trpěl nebojím se říct ohavným designem. V poslední době se to sice spravilo, ale i tak se designově stále blížíte MajesticSEO, což není moc na pochvalu. Obal prodává, plánuješ nějaké úpravy i v tomto směru?
Ano plánuji, hlavně změny v backendu, chtěl bych aplikaci zpřehlednit. U frontendu také dojde k několika změnám a zjednodušením. Musím ale přiznat že zatím se stále zaměřujeme spíše na vývoj funkčnosti a grafiku dáváme na druhou kolej. Osobně se mi MajesticSEO nezdá zas tak graficky příšerné, větší problém vidím právě v jeho nepřehlednosti.

Máš nějakou možnost, jak řešit spory mezi majiteli webů a inzerenty? Ne všichni jsou poctiví a neplní své sjednané závazky v plném rozsahu.
Zatím jsem se do takové situace nedostal, nikdy jsem ani nenarazil na nějakého podvodníka přímo v oblasti prodeje internetové inzerce a pokud došlo k určitému pochybení vždy se dalo domluvit nanápravě nebo kompenzaci. Linkmonitor sám o sobě neručí za závazky jednotlivých stran, to už je na jednotlivých účastnících jak se domluví, každopádně pokud zjistím jakýkoliv problém, ať už ze strany partnerů nebo inzerentů jsem ochoten jim při řešení problému pomoct (dosud žádný problém nebyl). Black list zatím neplánujeme, ale pokud k tomu budeme nuceni, můžeme přistoupit i k tomuto kroku.

A co kvalita webů, plánuješ nějakou selekci? Můj dojem je, že reklamní byznys, resp. jeho SEO část, v tuzemsku neoplývá moc kvalitou a inzerenti se skoro všude musejí probírat tunami web spamu a předělaných MFA webů.
To je právě ta krása na systému Linkmonitor, inzerenti si mohou zadat poptávku dle libosti. Mohou udělat velice obecnou poptávku, nebo extrémně specifickou, ve které si vyfiltrují reklamní plochy z určité kategorie a vysokými ranky, do budoucna plánujeme i filtry na cenu a návštěvnost.

Strategickým partnerem Linkmonitoru je SEO Linhart, do jehož coworkingového centra chodíš pracovat. Co o téhle spolupráci můžeš říct?
Jan Linhart mi s konceptem i průběžné s vývojem funkčností služby dost pomáhá, hlavně jako poradce a mentor. Je to takový zdravý pohled zvenčí. Také mi pomáhá s propagací, nebo zastupuje mou osobu na srazech když se téma zvrhne k projektu Linkmonitor, což se také stává:). Velice mu za to děkuji, takže jsem se rozhodl ho zvolit jako svého strategického partnera.

Nakonec obligátní otázka, kde vidíš Linkmonitor za dva roky?
Za 2 roky SEO projde razantními změnami, nicméně Linkmonitor se zaměřuje také na cílenou reklamu a získávání relevantní návštěvnosti. Systém se stane u nás stabilním místem kde si inzerenti (jednotlivci i velké SEO firmy) budou chodit nakupovat všechny možné druhy inzerce. Linkmonitor plánuje v rámci přištího roku expanzi na anglický a španělský trh, takže za 2 roky by už mohl utrhnout i část tohoto velkého koláče:). Zatím jsem ve fázi hledání partnera (mentora) pro globální trh. Nepotřebuji finance, ale spíše zkušenosti s globálními projekty. Půjdu postupně pokud možno s minimálními náklady na propagaci.
Pokud byste měli zájem o spolupráci, napište mi na info@linkmonitor.cz vaši představu.

.

❤️️ Tip: podívejte se na moji tajnou zbraň pro linkbuilding!


.

2 KOMENTÁŘE

  1. Pěkný článek , sám využívám linkmonitor a už se celkem rozjel ze začátku mi nepřišel žádný odkaz a teď mám nabídek celkem dost.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.