Vše o budování zpětných odkazů

“SEO analýza” od EDB

Jednoho z mých partnerů navštívila nedávno paní z Evropské databanky. Proběhla klasická tlačenka, jak zápis v EDB pomůže obsadit lepší pozice za lidových 11 000,- Kč/rok. Argumenty podpořila předanou analýza. Pobavte se mnou.

Pseudo SEO analýza od EDB

Provozovatel restaurace ušetřil 11 000,- korun. Web má vlastní, relativně statický, návštěvníci na něj chodí a naleznou, co potřebují. Prodejci těchto katalogových zápisů musejí mít opravdu silný žaludek, protože každého živnostníka vyjde levněji si udělat vlastní web.

O autorovi

Zdeněk Dvořák

SEO specialista na volné noze. Na webu publikuji od roku 2001, SEO se věnuji od 2010. Pracoval jsem jak s malými firmami, tak i těmi největšími. Kromě exekutivy tvořím odkazové strategie na zakázku a školím, jak získávat odkazy. Připravím také SEO audit pro váš web.

Mrkněte na reference.

14 x komentováno

  • Na nějakou nabídku EDB už jsem u svého klienta také narazil. Ta analýza je hodně vtipná, bohužel lidí co jim naletí určitě nebude málo :/. Nepochopil jsem však přesně z článku co EDB vlastně nabízí. Jenom zápis do jejich prima katalogů, nebo to má být nějaká alternativa webových stránek? Hezký den.

  • Jojo, velmi podobně to na mně nedávno zkoušel chlapík z ABC Českého hospodářství, taky dobří vykutálenci. Mával mi při rukou výpisem ze seomatu a ani trošku mu nebylo blbý, že se tím živím.

    Na druhou stranu díky bohu za tyhle šmelaře, kdyby všichni dělali svoji práci skvěle, byl by konkurenční boj mnohem složitější 🙂

  • Mně teď přišla faktura od Seznam firem s.r.o. na 2388,- Jak mají uvedeno v podmínkách, smlouva vzniká až zaplacením faktury, nicméně mi přijde hodně nechutné posílat faktury za něco, co jste si neobjednali. Tomu se nadá říct ani spam (tedy nevyžádané reklamní sdělení), to je přímý pokus o vylákání peněz…

  • Na tohle existuje vždy pouze 1 rozumná rada klientovi:

    “Zeptejte se obchoďáka na možnost bezplatného otestování služby (zápisu…) na předem domluvenou dobu (14 dní, měsíc,…). Následně společně provedeme vyhodnocení a pokud bude investice výhodná, zaplatíme registraci na rok, dva,…”.
    Seriozní prodejce (poskytovatel) by neměl mít problém nechat svou službu otestovat. Obzvláště pokud je tak výhodná…

  • To J. Vidim: Možný prípad. V podstate aj dosť častý. Ponúkam SEO príde za mnou klient, že chce najprv otestovať službu a potom zaplatí. Ja mu nemôžem dať službu len tak zadarmo a otestovať na 14 dní nemá žiaden zmysel.

    => Rada je dobrá, ale iba na konkrétny príklad inzercie. V mnoho ďalších prípadoch spojených s online marketingom bude táto rada prinášať skôr zlobu.

  • Jinak si nemyslím, že je na to potřeba silný žaludek. Úplně stačí trocha nevědomosti. 😉 Obchoďáci si myslí, jak skvělou službu nenabízí. Často jsou tak “dobře” vyškolení, že nedokáží pochopit, proč tak skvělou službu za slušné peníze skoro nikdo nechce.
    Vyzkoušení zdarma není podle mě často objektivní měřítko toho, jaký je přínos placených služeb. A dát každému placený zápis na čas na vyzkoušení není tak jednoduché, protože to znamená náklady s nastavením a taky míň prokliků pro platící inzerenty… Některé placené balíčky navíc mají jako nejhodnotnější obsaženou službu třeba PR články.

  • Už jsem tohl etaky viděl, ale od Seznam firem s.r.o. Před vánoci obvolávali databázi klientů a protože u nich máme registrováno spoustu webů, volali v průběhu 3 týdnů několikrát každý den, z různých čísel.
    Myslel jsem, že je uškrtím.

  • Obchoďáci nechápu přesně co prodávají, nejsou to lidi, co by se zabývali výkonem webu a koukali do statistik. Do rukou dostávají metody jak klientovi dokázat, že mu něco chybí ke štěstí a následně jakoliv prodat svojí službu bez ohledu na potřeby klienta. Tak to jde všude, kde se vyvolává poptávka po něčem, co lidi sami nehledají a jde o výkony a hodnocení z objemu prodeje.

  • Evropská Databanka je k ničemu. Na stránky jednoho nejmenovaného katalogu zboží chodí jen pár návštěv. Nedávno jsme se o tom shodli s marketérem, že jsou to zbytečně vyhozené peníze, i když zpětný odkaz je trochu přínosem.

    Pokud chcete, tak vyhoďte 15tisíc za “kvalitni” evropskou databanku 😀

  • Dnes jsem tuto analýzu taky držel v ruce. Co na to říct? Mně to už nepřijde ani vtipné.

  • Jeden klient s touto firmou měl zkušenost, platil jim kolem 70 tisíc ročně, bylo to fakt silný kafe.

    A teď se připravte na to nejlepší: na schůzce s jejich obchoďačkou ve starším věku se ukázalo, že měla komplet vymytou hlavu. Vůbec nevěděla, jak zpětné odkazy fungují (nebo že jejich nákup Google zakazuje / penalizuje), a celkově si myslela, že nabízená služba má obrovskou hodnotu. Přitom za těch 70k byl dle GA traffic na webovky klienta minimální. Byla ale přesvědčená, že většina lidí přeci poptává rovnou z jejich katalogu, bez toho aniž by přešli na stránku klienta. Když se klient začal ptát zákazníků “odkud jsme se o nás dozvěděli”, ani jednou nepadla odpověď “z nějakého katalogu”, každý je našel organicky přes Google nebo Seznam.

    No ale na druhou stranu to dává smysl. Prostě lidi co rozuměl ‘online marketingu’ nebo SEO tohle nemůžou prodávat. Takže firma najme obchoďáky s kompletní neznalostí SEO, kterým vysvětlí “jak to všechno funguje”, a ti pak obcházejí nebo obvolávají klienty a nabízejí “super reklamu a propagaci webovek”.

Vše o budování zpětných odkazů